نادری طی سوالی از صالحی:

قاچاق و عدم نظارت بر چاپ کتاب بیداد می‌کند/ زنده شدن دوباره کتاب‌های گفتمان غیرانقلابی جای سوال دارد

نماینده مردم اورامانات گفت: موضوع قاچاق کتاب و عدم نظارت بر چاپ آن در کشور بیداد می‌کند.


قاچاق و عدم نظارت بر چاپ کتاب بی‌داد می‌کند/ زنده شدن دوباره کتاب‌های گفتمان غیرانقلابی جای سوال داردبه گزارش خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، شهاب نادری نماینده مردم اورامانات در سوال خود از صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در صحن علنی امروز (سه‌شنبه ۱۸ دی ماه) درباره علت تضعیف حقوق انتشارات و اهل فرهنگ، گفت: از رئیس جمهور می‌خواهیم که عزت ایرانیان را از لحاظ فرهنگ به ایرانیان بازگرداند.

وی افزود: اگر کتاب فاسدی به مردم داده می‌شود، باید با آن مقابله کرد، زیرا کتاب در بازه ورود به دانش و فرهنگ است.

بیشتر بخوانید: نمایندگان از پاسخ‌ صالحی درباره تضعیف حقوق انتشارات قانع نشدند

نادری اظهار کرد: بی بند و باری یکی از آثار تهاجم فرهنگی است، اما تهاجم فرهنگی بزرگتر آن است که به ذهن ایرانی تزریق شود که تو نمی‌توانی و باید دنباله روی غرب باشی، لذا باید برای مقابله با این موضوع اقدامات اساسی شود.

نماینده مردم اورامانات تصریح کرد: این روز‌ها در کنار خیابان کتاب‌هایی را می‌بینیم که به صورت غیرقانونی منتشر و با ۵۰ درصد تخفیف از طریق دست فروشان، به فروش می‌رسد و متأسفانه از ضابطین قضایی و نیرو‌های سد معبر شهرداری خبری نیست زمانی که به کلیت فرهنگ ضربه‌های مهلک وارد می‌شود آن را نابود می‌کند.

وی تأکید کرد: انتشار غیرقانونی آثار و فرهنگ ناشران موجب نابودی کل فرهنگ می‌شود، آیا آقای صالحی از حال و روز نشر در ایران خبر دارید؟ نشریات بدون مجوز به چاپ کتاب می‌پردازند.

نادری در بخش دوم سخنان خود و بعد از اظهارات صالحی با کنایه خطاب به وی گفت: این گونه به نظر می‌رسد که باید به وزارت فرهنگ و ارشاد افغانستان بگوییم که دغدغه ما نمایندگان و شما به عنوان وزیر را حل کند!

نماینده مردم اورامانات ادامه داد: موضوع قاچاق و عدم نظارت بر چاپ کتاب بیداد می‌کند و زنده شدن مجدد کتاب‌های گفتمان غیرانقلابی جای سوال دارد.

وی تأکید کرد: به دلیل حذف یارانه بسیاری از نشریات اکنون آ‌نها تعطیل شده‌اند و برخی دیگر هم که سهم کاغذشان نصیب دلال‌ها شده در حال تعطیلی هستند، واردات کاغذ باید توسط تعاونی ناشران انجام شود نه دلال‌ها؛ متأسفانه شما تنها به روزنامه‌ها توجه دارید و مجلات و هفته نامه‌ها در این میان مورد بی‌توجهی قرار گرفته‌اند.

نادری با بیان اینکه بیکاری یک جوان در نقطه مرزی مشکل امنیتی ایجاد می‌کند، اما در شهر تهران یک موضوع اجتماعی است، گفت: شما توجه و بودجه‌ای برای شهر‌های مرزی در بحث فرهنگ نمی‌گذارید و متأسفانه معاندان در شهر‌های مرزی بیشتر سرمایه‌گذاری می‌کنند.

در پایان پزشکیان نایب رئیس اول مجلس که در غیاب لاریجانی اداره جلسه را بر عهده داشت پاسخ وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی را به رأی گذاشت، نمایندگان با ۹۶ رأی موافق، ۶۵ رأی مخالف و ۴ رأی ممتنع از مجموع ۱۶۵ رأی مأخوذه پاسخ صالحی را قانع کننده ندانستند لذا به وزیر کارت زرد داده شد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار