رهنما: تیم ملی کاراته از نظر سخت افزاری نیاز به حمایت دارد

مشاورعالی فنی فدراسیون کاراته گفت: تیم ملی باید از نظر سخت افزاری حمایت شود تا در رقابت‌های پیش رو موفق باشد.

رهنما: تیم ملی کاراته از نظر سخت افزاری نیاز به حمایت داردمسعود رهنما مشاور عالی فنی فدراسیون کاراته در گفتگو با خبرنگار کشتی و رزمیگروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، بیان کرد: هفته گذشته در جلسه‌ای که در کمیته ملی المپیک برگزار شد گزارشی از عملکرد و برنامه‌های فدراسیون کاراته ارائه شد که خوشبختانه رضایت مسئولان ورزشی کشور را در پی داشت.

او ادامه داد: کاراته المپیکی شده است و با توجه به اینکه تیم ملی کاراته ایران از نظر نیروی انسانی و نرم افزاری قدرتمند است، اگر از نظر سخت افزاری و پشتیبانی حمایت شود به طور حتم بهترین تیم کاروان ورزشی ایران در المپیک ۲۰۲۰ توکیو خواهد بود.

رهنما افزود: تیم ملی کاراته مردان ما این ظرفیت را دارد که از طریق رنکینگ جهانی ۳ سهمیه المپیک را بدست آورد و در نهایت یک سهمیه باقی مانده را در رقابت قاره‌ای و مسابقه نهایی فرانسه کسب کند و با سهمیه کامل راهی المپیک توکیو شود.

او تصریح کرد:، اما در تیم ملی بانوان برای کسب سهمیه المپیک و موفقیت در رقابت‌های جهانی نیاز به کمک و نظارت داریم و این کمک باید به گونه‌ای باشد که برخی افراد آن را دخالت کردن ندانند. تیم ملی کاراته بانوان ما به توجه بیشتری نیاز دارد.

مشاورعالی فنی فدراسیون کاراته عنوان کرد: بحث کسب سهمیه المپیک نیاز به کارشناسی فنی دقیق و بررسی لحظه به لحظه دارد چرا که غیبت در یک رقابت می‌تواند سرنوشت مسافران المپیک را تغییر دهد و با از دست دادن امتیاز به راحتی سهمیه را از دست بدهیم. در بحث المپیک اختلاف امتیاز کم نمی‌تواند حاشیه امنیت برای ملی پوشان ما باشد. ما باید با حضور در رقابت‌های مختلف امتیاز ملی پوشان را افزایش بدهیم تا با خیال راحت راهی المپیک توکیو شویم.

سرمربی سابق تیم ملی بیان کرد: باتوجه به مشکلات مالی که وجود دارد در رقابت‌های پیش رو اولویت را با ملی پوشانی قرار دادیم که شانس کسب سهمیه المپیک ۲۰۲۰ توکیو را با حضور در رقابت‌های جهانی دارند و پس از اینکه سهمیه‌های اصلی کسب شد دررقابت‌های دیگر می‌توانیم از دیگر کاراته کا‌های کشورمان استفاده کنیم، اما در حال حاضر اولویت با ورزشکارانی است که رنکینگ بالاتری دارند و به کسب سهمیه نزدیک هستند.

رهنما در ادامه افزود: در رقابت جهانی سال آینده فرانسه می‌توانیم در اوزانی که سهمیه را کسب نکردیم یا نفرات جدیدتری داریم شرکت کنیم تا علاوه بر سهمیه‌هایی که از طریق رنکینگ کسب می‌شود، جواز بیشتری برای حضور در المپیک بدست آوریم.

عضو کمیته فنی فدراسیون جهانی کاراته درباره اینکه در تیم ملی بانوان حاشیه‌هایی در مسابقات جهانی وجود داشت عنوان کرد: تیم ملی محل تمرین و اطاعت محض از کادر فنی است و برای اینکه دوره ماندگاری قهرمانان ما افزایش پیدا کند باید ملی پوشان ما در تیم ملی از کادر فنی حرف شنوی داشته باشند و باید شرایط را به سمتی ببریم که کاراته هم مانند تکواندو بتواند قهرمانانی همچون هادی ساعی که از نظر مرغوبیت مدال پر افتخارترین ورزشکار المپیکی در کل رشته‌های ورزشی است داشته باشد.

مشاورعالی فنی فدراسیون کاراته گفت: اگر ورزشکاری موفق به کسب مدال شده است و افتخارات فراوانی دارد باید همراه با تیم ملی به تمرین بپردازد و با پیروی از کادر فنی به بقای قهرمانی خود کمک کند چرا که تک روی در تیم ملی باعث می‌شود که در نهایت ورزشکار صدمه ببیند و در مسابقات جهانی نتیجه را واگذار کند.


بیشتر بخوانید:

آشوری: ملی پوشان اعزامی به لیگ فرانسه را گلخانه‌ای گزینش کردیم

باقری: جلوی عوامل آسیب زا به تیم ملی کاراته بانوان گرفته می‌شود/ از بازیکن سالاری جلوگیری می‌کنیم

واکنش سرپرست فدراسیون کاراته به دریافت پول از ورزشکاران


انتهای پیام/

اظهارات رهنما درباره تیم ملی کاراته ایران

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار