رافت: ایران یکی از مدعیان اصلی جام ملت‌های آسیا است

پیشکسوت فوتبال گفت: ایران با نمایش گذاشتن بازی خوب مقابل یمن نشان داد که یکی از مدعیان جام ملت‌های آسیا است.

رافت: ایران یکی از مدعیان اصلی جام ملت های آسیا استبه گزارش  خبرنگار فوتبال و فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، پایان رافت پیشکسوت فوتبال کشورمان در حاشیه تمرین تیم ملی فوتبال  امید درباره بازی ایران مقابل تیم ملی فوتبال یمن در جام ملت های آسیا بیان کرد: ایران بازی بسیار خوبی را مقابل یمن به نمایش گذاشت و کاری به ضعیف یا قوی بودن سطح بازی یمن نداریم. تیم ایران مقابل یمن با تکنیک و حرفه ای بازی کرد و در نهایت 5 گل زد. از همه مهم تر بازیکنان توانستند برنامه کی روش را به خوبی در این بازی اجرا کنند. همچنین در خط هجومی هر بازیکنی که به میدان می آمد تفکرات کی روش را به خوبی پیاده می کرد . نظم و انضباط به طور کامل بر تیم حاکم بود. ایران یکی از مدعیان اصلی جام ملت های آسیا خواهد بود درست است که یمن تیم قوی نیست اما تیم ملی مرحله به مرحله بازی های سختی را پشت سر خواهد گذشت.

او درباره اظهار نظر برانکو درباه تیم ملی عراق و جوابیه کی روش عنوان کرد: مهمترین عامل موفقیت برای تیم ملی ایجاد آرامش است. همه باید دست به دست هم بدهند تا خللی برای این آرامش ایجاد نشود. موفقیت تیم ملی به منزله موفقیت ملت ایران است و این موفقیت مختص کی روش و برانکو نیست. این دو نفر از قبل تنش هایی را داشتند که اصلا برای تیم ملی خوب نیست . این تنش پس از جام جهانی دوباره شدت گرفت که با پا در میانی فدراسیون آرامش برقرار شد. امیدوارم این درگیری ها ادامه پیدا نکند. من خواهش دارم که این حواشی کم شود تا آرامش بازیکنان بر هم نخورد.

ویتنام یک تیم سرعتی است

رافت درباره تقابل ایران با تیم ویتنام گفت: ما از تیم ویتنام شناختی نداریم البته از تیم یمن نیز شناختی نداشتیم. همانطور که کی روش هم اعلام کرد این تیم بسیار سرعتی است و در بحث انتقال دفاع به حمله سریع عمل می کنند. تیم های شرق آسیا فوتبال سرعتی دارند. عراق همسایه ما محسوب می شود که یکی از رقبای دیرینه ما محسوب می شود. چهار سال پیش در پنالتی از عراق باختیم و امسال همه نگاه ها به سمت بازی ایران و عراق است و هدف ایران برد این تیم است. اگر به مرحله حذفی برسیم به مراتب بازی ها سخت تر خواهد شد. ما در جام ملت های آسیا 6 فینال خواهیم داشت و به گفته کی روش بازی با یمن هم یک فینال محسوب می شد. بهترین تیم آسیا ایران است چرا که بازیکنان بسیار خوبی را در همه پست ها داریم . در ادامه راه سختی خواهیم داشت و باید تیم های مقابل خود را شکست دهیم. امیدوارم با تلاش ها و دعا های مردم پس از 40 سال به قهرمانی جام ملت های آسیا دست یابیم .

او درباره تیم ملی امید اظهار کرد: کادر فنی تیم ملی امید یک برنامه ریزی خوبی انجام داده است تا این تیم پس از 40 سال به المپیک راه یابد. فوتبال دوستان و پیشکسوتان تمام بازیکنان را حمایت می کنند و من از نزدیک شاهد این حمایت ها بوده ام . امیدوارم این تیم پس از سالیان طولانی به المپیک راه یابد. بازیکنان و کادرفنی از شرایط خوبی برخوردار است.  در ادامه با حمایت های فدراسیون امیدواریم این امر محقق شود.

برگزاری اردو های خارجی برای تیم های مهم لازم است

رافت در پایان بیان کرد: تیم های لیگ برتری تلاش می کنند اردو های خارجی برگزار کنند چرا که کشور های همسایه  مثل قطر و امارات و... زمین های مناسب دارند و بازیکنان می توانند با آرامش در آن جا تمرین کنند. ما در ایران زمین مناسب برای تمرین نداریم . در کشور های همسایه زمین و امکانات مناسبی در اختیار بازیکنان قرار داده می شود. باید برای تیم های باشگاهی بزرگ و تیم ملی هزینه شود و این هزینه ها در ادامه به این تیم ها کمک خواهد کرد.


بیشتربخوانید:

استیلی: طلسم شکنی کار سختی است/ تیم ملی برابر یمن با تمرکز بازی کرد

بختیاری زاده: شرایط تیم ملی امید برای طلسم شکنی مهیاست

کرانچار: امیدوارم در قطر به روند شکست ناپذیری خود ادامه دهیم


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار