فرمانده مرزبانی جمهوری اسلامی ایران گفت: برای اولین بار آیین لحظه تحویل سال نو با حضور مرزبانان دو کشور در یکی از نقاط صفر مرزی ایران و آذربایجان برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، سردار قاسم رضایی، فرمانده مرزبانی جمهوری اسلامی ایران عصر امروز در جریان سفر به پارس آباد مغان در جمع خبرنگاران گفت: ۷۵۶ کیلومتر مرز مشترک آبی و خاکی بین ایران و آذربایجان وجود دارد که این مرز‌ها به لحاظ همکاری‌ها و روابط خوب از امن‌ترین مرز‌های کشور است.

وی با اشاره به روابط خوب مرزبانان دو کشور اظهار داشت: در سایه این روابط و همکاری‌های مطلوب، مرز‌های ایران و جمهوری آذربایجان به مرز‌های دوستی تبدیل شده است.

فرمانده مرزبانی جمهوری اسلامی ایران با تاکید بر حفظ امنیت و ارتقای آن در طول نوار مرزی مشترک، ادامه داد: ایران و جمهوری آذربایجان دارای علایق و اشتراکات فراوانی هستند و این در ایجاد و حفظ امنیت مرز‌ها و تحکیم روابط مرزی تاثیر زیادی دارد.

سردار رضایی از برگزاری اجلاس فرماندهان مرزبانی دو کشور در روز چهارشنبه (فردا) در بیله سوار خبر داد و گفت: در این نشست همه فرماندهان مرزبانی میدانی دو کشور حضور خواهند داشت.

وی اضافه کرد: براساس پروتکل و توافق فرماندهان مرزبانی دو کشور، برای اولین بار آیین لحظه تحویل سال نو با حضور مرزبانان دو کشور در یکی از نقاط صفر مرزی ایران و آذربایجان برگزار می‌شود که چنین مراسمی می‌تواند در تعمیق روابط دو کشور و ارتقای امنیت مرز‌ها تاثیر گذار باشد.

انتهای پیام/ح

مرز‌های ایران و جمهوری آذربایجان به مرز‌های دوستی تبدیل شده است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.