عضویت بیش از ۶۸ هزار خانوار روستایی و عشایری کرمانشاه در صندوق تامین اجتماعی

مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان وعشایر کرمانشاه گفت : ۶۸ هزار و ۳۰۰ خانوار روستایی و عشایری استان کرمانشاه عضو بیمه صندوق تامین اجتماعی هستند.

ب‍ه گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ،سجاد طاهری مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان وعشایر کرمانشاه تعداد بیمه شدگان اصلی صندوق تامین اجتماعی روستاییان و عشایری استان کرمانشاه را ۲۰۴ هزار و ۵۱۶ نفر اعلام کرد که از این تعداد ۵۶ هزار و ۱۲۶ خانوار روستایی و سه هزار خانوار عشایری است.

وی گفت : چهار هزار و ۲۵۱ خانوار کشاورزان (خانوار‌هایی که مشمول هیچ نوع بیمه‌ای نیستند)، سه هزار و ۷۷۷ خانوار مددجویان کمیته امداد و هزار و ۱۴۳ خانوار زنان سرپرست خانوار زیرنظر بهزیستی تحت پوشش این صندوق هستند.

وی میانگین ضریب افراد زیرپوشش بیمه صندوق روستایی و عشایری کشور را ۲۸ درصد عنوان کرد و اظهار داشت: ضریب افراد زیرپوشش این صندوق در استان کرمانشاه ۴۳ درصد است.

طاهری در ادامه بیان داشت: شهرستان کرمانشاه با ۲۱ هزار خانوار تقریبا ۹۰ درصد روستاییان و عشایر آن زیرپوشش بیمه صندوق روستاییان و عشایر قرار دارند و به طور میانگین ۸۵ درصد روستاییان و عشایر استان عضو این صندوق هستند.

وی در ادامه از افزایش ۶۰ درصدی مستمر و حقوق بازنشستگان این صندوق در مهر ماه سال جاری خبر داد و گفت: برای نخستین بار در کشور و در آستانه چهلمین سالگرد انقلاب اسلامی این امکان فراهم شده روستاییان، عشایر و دیگر اقشار در جامعه مانند کارمندان رسمی دولت، کارگران بازنشسته شوند.

طاهری با بیان اینکه ۳۳ هزار و ۵۰۰ خانوار استان در دولت تدبیر و امید زیرپوشش این صندوق قرار گرفته اند، گفت: استان کرمانشاه طی سال‌های ۹۵ و ۹۴ رتبه نخست کشور و سال ۹۶ رتبه چهارم کشوری به لحاظ عملکرد به خود اختصاص داده است و اکنون در جایگاه چهارم قرار دارد.

این مقام مسئول در بخش دیگری از سخنان خود، با اشاره به اینکه کشور ایران یکی از مستعدترین مکان‌های جهان برای بلایای طبیعی مانند زلزله است، گفت: باید با اطلاع رسانی، اعتمادسازی و فرهنگ سازی تفکر بیمه در جامعه را جاری و ساری کنیم که افراد در بحران‌ها بلایا تنها نباشند.

طاهری با اشاره به اینکه ۲۳ هزار خانوار در مناطق زلزله زده استان (زلزله ۷.۳ ریشتری) عضو صندوق تامین اجتماعی روستایی و عشایری قرار داشتند بیان داشت: بیمه تنها در دوران پیری و بازنشستگی به داد افراد نمی‌رسد بلکه بیمه وقتی برای افراد در حادثه‌ای از کارافتاده می‌شوند و یا فوت می‌شوند، خانواده هایشان می‌توانند مستمری و حقوق دریافت کنند و معیشت و اقتصاد خانواده دچار مشکل نمی‌شود.

وی با بیان اینکه دولت سالیانه ۷۰ درصد حق سهم بیمه شدگان این صندوق را پرداخت می‌کند، گفت: کارفرمای بیمه صندوق تامین اجتماعی روستاییان و عشایری مانند صندوق بازنشستگان تامین اجتماعی دولت است و متقاضیان فقط ۳۰ درصد پرداخت می‌کنند.

وی حدقل سهم سالیانه هر بیمه شده در این صندوق را ۲۴۰ هزار تا ۵۴۰ تومان دانست و افزود: عضو شدن در این صندوق اختیاری است و هرکس برحسب توان خود می‌تواند انتخاب کند در سال چه مقدار پرداخت کند.

مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان وعشایر کرمانشاه همچنین از افزایش سهم مشمولان بیمه تامین اجتماعی روستاییان و عشایر (مشاغلی که فاقد هرگونه بیمه هستند) خبرداد و گفت: طی تفاهم نامه‌های که با سازمان هدفمند کردن یارانه صورت گرفته مقرر شده ظرفیت جدیدی برای افزایش خانوار‌های زیرپوشش این نهاد اعلام شود.

طاهری در پایان از تشکیل ستاد بیمه فراگیر اجتماعی خبر داد و گفت: بسیاری از معضلات اجتماعی ریشه در معیشت و اقتصاد دارد و دولت تصمیم گرفته طی برنامه‌ای تمام افراد جامعه را زیرپوشش بیمه فراگیر اجتماعی تشویق و فرهنگ سازی کنند.

 

 

انتهای پیام/د

تعداد بیمه شدگان اصلی صندوق تامین اجتماعی روستاییان و عشایری استان کرمانشاه ۲۰۴ هزار و ۵۱۶ نفر است

 

برچسب ها: بیمه ، تسهیلات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار