رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی:

بودجه تخصیص یافته به راه‌آهن غرب تخطی از قانون است / پارتی بازی در بودجه را کنار بگذاریم

رئیس کمیسیون امنیت ملی گفت: بودجه ۵۳ میلیاردی راه‌آهن غرب کشور به نوعی تخطی از قانون است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ،حشمت‌الله فلاحت‌پیشه رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: در رابطه با راه‌آهن غرب کشور مسئولان تأکید دارند که این مسیر سریع‌تر به مرز عراق متصل شود، اما یک راه‌آهن داخلی مانند راه‌آهن قزوین به رشت صرفا به این دلیل که برخی از مسئولان سازمان برنامه و بودجه بومی این شهر‌ها هستند بودجه بیشتری از راه‌آهن غرب می‌گیرد.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در واقع بودجه ۵۳ میلیاردی راه‌آهن غرب کشور به نوعی تخطی از قانون، بخشی‌نگری و پارتی بازی در سطح کلان در بودجه است، گفت: این مشکلات آسیب جدی بر بودجه وارد می‌کند که نمایندگان استان کرمانشاه نسبت به این موضوع اعتراض دارد و پیگیر تغییر وضعیت است.

عضو مجمع نمایندگان استان کرمانشاه در رابطه با وضعیت این استان در لایحه بودجه سال آینده بیان کرد: در حوزه عمرانی حدود ۵۳ میلیارد تومان به راه‌آهن غرب کشور تخصیص پیدا کرده که مجمع نمایندگان استان کرمانشاه نسبت به آن اعتراض شدید دارند و همچنین به قطار شهری کرمانشاه مبلغی کمتر از این اعتبار امسال در سال ۹۸ تخصیص داده شده است.

مشکل اصلی عدم تحقق افتتاح راه‌آهن غرب کشور ناشی از تبعیض در تخصیص اعتبارات استانی است

فلاحت‌پیشه با بیان اینکه در زمینه اعتبارات راه و شهرسازی نیز رضایت لازم از بودجه سال آینده وجود ندارد، گفت: در زمینه راه دولت امسال موظف بود که مسیر پل‌دختر تا مرز بین‌المللی خسروی را چهاربانده کند، اما بودجه اختصاص داده شده به این موضوع اندک است و بودجه‌ای نیست که این طرح را اجرایی کند.

وی با بیان اینکه البته در برخی از زمینه‌ها مانند بودجه جاری، بودجه استان کرمانشاه افزایش پیدا کرده است، افزود: رقم اختصاص داده شده به مسیر اسلام‌آباد غرب به قصرشیرین که باقیمانده بزرگراه کربلا به حساب می‌آید و در سفر رئیس‌جمهور تاکید شد که این مسیر چهاربانده شود اندک است و چند پروژه جدید به آن اضافه شده که مورد نیاز جدی استان است.

فلاحت‌پیشه با بیان اینکه با توجه به تأکید رئیس‌جمهور بر بازسازی راه پاوه به نوسود و گیلانغرب به سومار این دو مسیر در لایحه بودجه باید بودجه مستقل داشته باشند، گفت: کمیسیون امنیت ملی مجلس بر اختصاص بودجه به این دو مسیر به‌دلیل توسعه مناسبات مرزی تأکید دارد، اما در این موارد تخطی از قانون برنامه و بودجه انجام شده است.

عضو مجمع نمایندگان استان کرمانشاه با بیان اینکه برای نخستین بار در بحث جنگ، حق مناطق جنگی، عملیاتی و امنیتی استان کرمانشاه به رسمیت شناخته شد، بیان کرد: حقوق و مزایای معسران در این قانون افزایش پیدا کرده است البته به همراه آن حقوق مرزی مناطق جنگی را باید افزایش داد.

منبع:تسنیم

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.