درخواست مجدد ترکیه از آمریکا برای خروج نیروهای ی‌پ‌گ از منبج سوریه

وزارت دفاع ترکیه اعلام کرد آنکارا بار دیگر از واشنگتن خواسته است برای خروج نیرو‌های کُرد گروه ی‌پ‌گ از شهر منبج در شمال سوریه اقدام کند.

درخواست مجدد ترکیه از آمریکا برای خروج نیروهای ی پ گ از منبیج سوریهبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، وزارت دفاع ترکیه روز گذشته در بیانیه‌ای اعلام کرد خلوصی آکار، وزیر دفاع این کشور در نشست خود با جوزف دانفورد، رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا بار دیگر درخواست آنکارا از واشنگتن برای خروج فوری نیروهای کرد گروه ی پ گ از شهر منبج سوریه را مطرح کرد.

در بیانیه وزارت دفاع ترکیه آمده است: آکار و دانفورد درباره برگرداندن سلاح های تحویل داده شده به تروریست های ی پ گ و همچنین مبارزه علیه سازمان‌های تروریستی از جمله داعش به بحث پرداختند. آکار بر اهمیت سرعت بخشیدن به اجرای طرح نقشه راه منبج و خروج فوری تروریست های ی پ گ از منطقه تاکید کرد. او تاکید کرد ترکیه در خصوص در پیش گرفتن تمامی اقدامات ضروری به منظور اطمینان از امنیت مرزهای خود و ثبات در منطقه مصمم است.

بنا بر گزارش روزنامه گاردین، در اواسط دسامبر سال 2018 رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه، اعلام کرد در صورتی که آمریکا نتواند نیروهای کرد ی پ گ را به ترک مناطقی که تحت اشغال دارند، وادار کند آنکارا آماده انجام عملیات نظامی علیه این گروه است. دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا اخیرا اعلام کرد که با خروج نیروهای این کشور که حامی کردهای ی پ گ هستند، موافقت کرده است. بنا به گزارش روزنامه حریت، آنکارا کردهای ی پ گ را شاخه سوری گروه پ ک ک می‌داند.

در پی نگرانی‌های آنکارا در خصوص حمایت آمریکا از گروه ی پ گ روابط میان آنکارا و واشنگتن دچار تنش شده است. ترکیه بارها آمریکا را متهم به نقض وعده خود در خصوص خروج گروه ی پ گ از منبج کرده است. ترکیه حضور نیروهای کرد ی پ گ را در نزدیکی مرزهای خود تهدیدی برای امنیت ملی خود می‌داند.

شایان ذکر است، ترکیه و آمریکا بدون موافقت دولت دمشق در سوریه عملیات نظامی انجام می‌دهند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار