فعالیت ۲۴ هزار کانون فرهنگی هنری مساجد در سطح کشور

مدیرکل امور استان‌های ستادعالی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور از فعالیت ۲۴ هزار کانون فرهنگی هنری مساجد در سطح کشور خبر داد.

ب‍ه گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ،حسین براتی مدیرکل امور استان‌های ستادعالی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور در مراسم تکریم و معارفه سرپرست دبیرخانه کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان کرمانشاه با اشاره به راه اندازی و فعالیت بیش از ٢٤ هزار کانون فرهنگی هنری مساجد در سراسر کشور، گفت : این تعداد از کانون‌های مساجد نقشی فعال در حوزه‌های فرهنگی، هنری و تربیتی دارند.

وی تعداد اعضای کانون‌های فرهنگی هنری مساجد را براساس اطلاعاتی که تاکنون در سامانه سجا ثبت شده یک میلیون و ٤٠٠ هزار نفر اعلام کرد.

براتی به راه اندازی سامانه جامع اطلاعات کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور تحت عنوان «سامانه سجا» اشاره و اظهار کرد: بخش زیادی از کانون‌های مساجد در این سامانه ثبت نام کرده و در حال حاضر مشغول به ثبت اعضای خود هستند.

حجت الاسلام رحیم جعفری مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه گفت: جریان دینی، فرهنگی و قرآنی که با محوریت کانون‌های مساجد شکل گرفته، موجب نشاط فرهنگی و هنری در جامعه شده است.

وی افزود: یکی از افتخارات وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی این بخش از کار است که جمعیت کثیری از جوانان و نوجوانان را با فعالیت‌های فرهنگی هنری متناسب با فضای مسجد در قالب کانون‌های فرهنگی هنری مساجد گردهم می‌آورد.

وی نشاط، انرژی و شور و اشتیاق را از ویژگی‌های جوانان عضو کانون‌های مساجد برشمرد و اظهار کرد: جوانان عضو کانون‌های فرهنگی هنری مساجد، همان ویژگی‌هایی که در محیط دانشگاهی در قالب تشکل‌های دانشجویی با روحیه پرسشگری و مطالبه گری دارند را با رویکرد و جنس دیگری در کانون‌ها و در فضای مقدس و روحانی مساجد دنبال می‌کنند که فرصت بسیار خوبی است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه، تصریح کرد: کانون‌های فرهنگی هنری مساجد جریان تأثیر گذاری بوده اند که طی این سال‌ها توانستند فضای جامعه را به لحاظ فرهنگی و هنری، بسیار بانشاط و پرطراوت کنند.

حجت الاسلام کلات پور سرپرست دبیرخانه کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان کرمانشاه نیز گفت: مسئولیت در بخش کانون‌های فرهنگی هنری مساجد، مهم و خطیر است.

وی به سختی‌ها و مشکلات موجود بر سر راه کار‌های فرهنگی اشاره کرد و افزود: توفیق دبیرخانه کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان کرمانشاه در این مسیر خطیر و حساس، تعامل و همکاری دیگر متولیان حوزه مسجد در ابعاد فکری، مادی و معنوی را می‌طلبد.

کلات پور خواستار مساعدت و همکاری دستگاه‌ها و ادارات متولی حوزه مسجد اعم از ادارات کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، اوقاف و امور خیریه و تبلیغات اسلامی برای توفیق در فعالیت‌ها و برنامه‌های کانون‌های فرهنگی هنری مساجد شد.

در این مراسم حجت الاسلام کلات پور به عنوان سرپرست دبیرخانه کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان کرمانشاه معرفی و از خدمات مصطفی قبادی سرپرست پیشین تقدیر شد .

 

 

انتهای پیام/د

کانون‌های مساجد نشاط و طراوت فرهنگی و هنری به جامعه بخشیدند

برچسب ها: اخبارفرهنگی ، مساجد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار