لیبرمن: اسرائیل در غزه شکست خورد

وزیر جنگ سابق رژیم صهیونیستی اذعان کرد سیاست این رژیم در نوار غزه با شکست مواجه شده است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از جروزالم پست، «آویگدور لیبرمن»، وزیر جنگ سابق رژیم صهیونیستی امروز (چهارشنبه) اعلام کرد که سیاست این رژیم در نوار غزه شکست خورده است.

وی در مصاحبه با «رادیو آرمی» اعلام کرد: «بنیامین نتانیاهو»، نخست وزیر اسرائیل و کابینه او در تصمیم گیری درباره غزه شکست خورده اند.

لیبرمن همچنین ضمن دفاع از تصمیم خود برای استعفا از سمت وزارت جنگ در نوامبر سال ۲۰۱۸، مدعی شد: من به کرسی وزارتخانه چنگ نزدم. من فکر می‌کنم که تصمیم درستی را اتخاذ کردم. ۵۰۰ موشک به سمت ما پرتاب شد و ما توافق آتش بس با حماس را پذیرفتیم. در نهایت، آنچه که ما دیدیم، موشک ها، بالگردها، مواد منفجره و ایجاد اختلاف در نوار غزه بود. آن‌ها بودجه نظامی را افزایش دادند و در واقع ما برای تروریسم علیه خودمان پول دادیم.

او این اظهارات را در واکنش به سخنان روز گذشته‌ی «گادی آیزنکوت»، رئیس ستاد مشترک ارتش اسرائیل بیان کرد. آیزنکوت از لیبرمن به دلیل تحولات سیاسی ایجاد شده در تل آویو انتقاد کرد.

در ماه نوامبر سال گذشته میلادی پس از چندین دور حمله متقابل، رسانه‌ها از توافق اولیه آتش بس میان حماس و رژیم صهیونیستی خبر دادند. لیبرمن چند روز پیش هم از حصول توافق آتش بس میان تل آویو و حماس انتقاد کرده بود. وی خواستار اعمال رویکردی سخت در قبال حماس است. لیبرمن به دلیل مخالفت با تصمیم کابینه رژیم صهیونیستی درباره آتش بس در غزه از سمت خود استعفا کرد و خواستار برگزاری انتخابات زودهنگام شد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار