سی‌ان‌ان: ایران بی‌اعتنا به تهدیدات آمریکا آماده پرتاب ماهواره‌ به فضا می‌شود

شبکه خبری سی‌ان‌ان در گزارشی اعلام کرد اخیرا به تصاویر جدیدی دست یافته که نشان می‌دهد ایران در حال آماده شدن برای پرتاب یک ماهواره سنجش از راه دور به فضا است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، شبکه خبری سی ان ان در گزارشی اعلام کرد اخیرا به تصاویر جدیدی دست یافته که نشان می‌دهد ایران در حال آماده شدن برای پرتاب یک ماهواره سنجش از راه دور به فضا است. سی ان ان این تصاویر را جدیدترین نشانه‌ای دانست که ثابت می‌کند جمهوری اسلامی ایران ماموریت از پیش برنامه‌ریزی شده خود را علیرغم تهدیدات اخیر مایک پمپئو، وزیر خارجه آمریکا رو به جلو پیش می‌برد.

سی ان ان: ایران بی اعتنا به تهدیدات پمپئو آماده پرتاب ماهواره خود به فضا می‌شود

بنا به گفته محققان موسسه مطالعات بین‌المللی مونته‌ری در کالیفرنیا، تصاویر ماهواره‌ای با وضوح بالا که توسط شرکت پلنت لب آمریکا در روزهای 4، 6 و 7 ژانویه گرفته شد، فعالیت‌هایی را در مرکز فضایی امام خمینی نشان می‌دهد که مانند اقداماتی است که ایران پیش از پرتاب ماهواره در سال 2017 انجام داد.

سی ان ان: ایران بی اعتنا به تهدیدات پمپئو آماده پرتاب ماهواره خود به فضا می‌شود

سی ان ان یادآور شد هیچ نشانه‌ای مبنی بر استفاده نظامی از این پرتاب ماهواره‌ای، علیرغم ادعاهای مطرح شده از سوی پمپئو وجود ندارد. به گزارش این شبکه، تصاویر جدید نشان می دهد آماده‌سازی برای ارسال این ماهواره به فضا به کمک ماهواره‌بر سیمرغ از پیش انجام شده است.

سی‌ان‌ان: ایران بی‌اعتنا به تهدیدات آمریکا آماده پرتاب ماهواره‌ به فضا می‌شود

وزیر خارجه آمریکا چند روز پیش در یک موضع گیری مداخله ‌جویانه بار دیگر علیه برنامه فضایی ایران اظهارنظر کرد و گفت ایران باید کار بر روی این ماهواره‌ را متوقف کند. وزیر خارجه آمریکا در بیانیه‌ای با اشاره به طرح ایران برای پرتاب سه ماهواره به فضا ادعا کرد که چنین فعالیت‌هایی ثبات و امنیت بین‌الملل را به خطر می‌اندازد و آمریکا در قبال آن بیکار نخواهد نشست. پمپئو در ادامه اظهارات مداخله جویانه خود به ایران پیشنهاد داد بازبینی این پرتاب‌ها و پایان دادن به تمامی فعالیت‌های مربوط به موشک‌های بالستیک را به منظور جلوگیری از تحریم‌های بیشتر مدنظر قرار دهد.

وی همچنین مدعی شد پرتاب ماهواره‌‌‌بر به فضا در تقابل با قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت سازمان ملل است.  این در حالی است که در این قطعنامه از ایران خواسته شده روی موشک‌هایی که برای داشتن توانایی حمل کلاهک اتمی طراحی شده‌اند، کار نکند.

با این حال سی ان ان با اشاره به نظرات تحلیلگران خود ادعاهای وزیر خارجه آمریکا را گمراه‌کننده دانست و نوشت که علیرغم ادعای پمپئو فناوری بکار رفته در ماهواره‌بر سیمرغ  مشابه فناوری مربوط به موشک‌های بالستیک بین قاره‌ای نیست و نمی‌تواند برای آن مورد استفاده قرار گیرد. ایران اعلام کرده است که این ماهواره‌ها را به منظور ارتباطات مخابراتی مورد استفاده قرار خواهد داد. 

سی ان ان افزود ادعاهای پمپئو درباره ماهواره فضایی ایران و ارتباط دادن آن به فعالیت‌های موشکی بالستیک یادآور موضع دولت باراک اوباما، رئیس جمهور پیشین آمریکا در قبال کره شمالی است.

انتهای پیام/

برچسب ها: آمریکا ، قدرت نظامی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
United States of America
محمود
۰۹:۳۰ ۲۰ دی ۱۳۹۷
زود باشین دیگه.
درود بر ایران
Iran (Islamic Republic of)
ابوالقاسم پیری جانباز
۲۰:۰۴ ۱۹ دی ۱۳۹۷
هیچ غلطی دیگه نمی توانید انجام بدهید ما سرنوشت خودمان رقم میزنیم ما پیروز هستیم ان شاءالله
آخرین اخبار