حجت‌الاسلام صالحی:

ازدواج مایه آرامش و کمال هر انسانی است

معاون فرهنگی سیاسی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری با اشاره به روش های دستیابی به آرامش،‌اردواج را یکی از مهم ترین این عوامل دانست.

ازدواج مایه آرامش و کمال هر انسانی استبه گزارش  حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان،  حجت‌الاسلام صالحی معاون فرهنگی سیاسی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها و رئیس ستاد ازدواج دانشجویی کشور در ویژه‌برنامه «فرصت عاشقی» که با حضور ۲۸۰ زوج جوان کاروان‌های ازداوج دانشجویی همسفر تا بهشت در رواق حضرت زهرا (سلام‌الله‌علیها) در حرم مطهر حضرت رضا (علیه آلاف‌التحیه و‌الثناء) برگزار شد، بیان کرد: مهم‌ترین هدفی که برای ازدواج در آیات و روایات اسلامی تعریف شده رسیدن به آرامش است.

وی ادامه داد: خداوند راهکار‌هایی را برای رسیدن به آرامش به ما معرفی کرده است، مثلا در آیه «.. الا بذکر الله تطمئن القلوب» بهترین راه رسیدن به آرامش یاد خداوند است چرا که یاد خدا منشأ آرامش و سکون برای همه انسان‌ها است.

صالحی افزود: ازدواج علاوه بر اینکه موجب ایجاد آرامش می‌شود، انسان را به کمال هم می‌رساند، کسی که به اختیار خودش ازدواج نمی‌کند و از این سنت رسول‌الله (صل‌الله علیه و آله و سلم) رویگردان است حتی اگر ولی خدا هم باشد خود را از رسیدن به بسیاری از کمالات انسانی محروم کرده است.

علل وجود مودت بین زوجین 

وی در ادامه با اشاره به برخی از آیات قرآن کریم بیان کرد: خداوند رابطه محبت‌آمیزی که بین زن و شوهر به وجود می‌آید به مودت تعبیر کرده است، علاقه‌ای که قبل از ازدواج بین همسران وجود دارد محبت است، ولی بعد از ازدواج این محبت تبدیل به مودت می‌شود که تفاوت‌های بسیاری با محبت دارد.

معاون فرهنگی سیاسی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها اظهار کرد: مودت رابطه‌ای عاطفی و عمیق است و هر وقت کلمه محبت در کنار مودت گذاشته می‌شود و بخواهد تفاوت معنایی پیدا کند باید گفت اولین فرق بین محبت و مودت این است که محبت مقطعی و زمان بردار است، ولی مودت پیوسته و مستمر است، زمان بردار نیست و همیشه وجود دارد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار