۷هزار خانه سلامت محله تا پایان دولت یازدهم درکشور احداث می‌شود

مدیر کل دفتر آموزش و ارتقاء سلامت وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی گفت:تا پایان دولت یازدهم ۷ هزار خانه سلامت محلات در کل کشورایجاد می‌شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه ،محمد مهدی گل مکانی مدیر کل دفتر آموزش و ارتقاء سلامت وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی ظهر امروز در برگزاری اولین همایش مجمع سلامت که در شهرستان خوی به میزبانی دانشکده علوم پزشکی این شهر برگزارشد بابیان اینکه در کل کشور حدودا ۱۵ درصد کانون سلامت تشکیل شده است، گفت:دربرنامه ریزی‌های انجام شده تاپایان دولت یازدهم با همکاری شهرداری‌ها، حدودا ۷هزار خانه سلامت محلات درسطح کشورتشکیل می‌شود.

وی در ادامه با بیان اینکه با شناسایی پتانسیل‌های نهفته در جامعه و استعداد‌هایی که در درون مردم است گفت:باشکوفا کردن این استعداد‌ها در جهت حل مسائل و مشکلات محله، باید در ارتقاء سلامت جامعه یا محله خود تاثیرگذارباشند.

محمدی مهدی گل مکانی در مورد ایجاد کانون سلامت محلات در شهرستان خوی نیز گفت::با همکاری شهرداری خوی، در این شهرستان ۴کا نون سرای محله ایجاد می‌شود.
 
وی هدف از تشکیل این کانون‌ها در محلات را، مشارکت مردم بصورت هدفمند برای توجه سلامت خود، خانواده ومحله عنوان کردوگفت:مشارکت مردم در این طرح باعث ارتقاء سلامت جامعه و شهر خواهدبود.

در ادامه امام جمعه خوی سید رضی شکوری امام جمعه خوی، اهمیت موضوع سلامت در اسلام را بیان فرمودند: وخاطر نشان کردندموضوع سلامت، یک موضوع بین المللی است که امروز۲۵درصددر حوزه سلامت آن هم در حوزه درمان، وزارت بهداشت فعالیت‌هایی را انجام می‌دهندگفت:بایدستورالعمل‌های اسلام به متون آموزش جامعه سلامت در دانشگاه‌ها وارد شود.

وی همچنین در این راستا ادامه داد: نمایندگان ودولت باید سیاست‌های مقام معظم رهبری در حوزه سلامت را به تصویب برسانندودر اختیار وزارت بهداشت قرار بدهند.
 
سید رضی شکوری افزود: اولین کاری که وزارت بهداشت باید در این زمینه انجام دهدباید به حوزه پیشگیری توجه جدی داشته باشد و برای تحول سلامت در تمام زمینه‌ها به جامعه ارائه خدمت کند.

امام جمعه خوی در این راستا تاکید کرد: تمام ادارات دولتی باید تلاش خود را درجهت بالا بردن کیفیت خدمات رسانی مناسب وسالم به آحاد جامعه بسیج نمایند.
 
لازم به یادآوری است که در پایان این همایش از افرادی که در حوزه سلامت فعالیت داشته اند با اهدا لوح تقدیر و تندیس تقدیر به عمل آمد.
 
انتهای پیام/م
 

برگزاری مجمع سلامت در خوی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.