هاشمی در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

تاکید آیت‌الله هاشمی بر وحدت احزاب در سایه انسجام ملی بود

عضو اسبق مجمع تشخیص ضرورت وحدت احزاب در سایه انسجام ملی را از جمله موارد تاکیدی مرحوم آیت‌الله هاشمی دانست.

تاکید آیت‌الله هاشمی بر وحدت احزاب در سایه انسجام ملی بودمحمد هاشمی، عضو اسبق مجمع تشخیص مصلحت نظام در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه احزاب و تشکل‌های گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، در خصوص تخریب‌های صورت گرفته نسبت به مرحوم آیت‌الله هاشمی رفسنجانی در اواخر دهه هفتاد گفت: این مسائل برای یک مقطع و یک سال مشخص نبوده است، آقای هاشمی از ابتدا در مبارزان و انقلابیون روحانیونی بودند که دستگیر شدند و به شدت شکنجه شدند.

وی ادامه داد: بعد از‌ این برهه در اوایل انقلاب هم عده‌ای نه تنها بر علیه آقای هاشمی بلکه علیه روحانیت مبارز و پیشتاز مانند شهید بهشتی و شهید باهنر و مقام معظم رهبری، شعار‌های بدی می‌دانند و همین بحث همیشه استمرار داشته است.

هاشمی خاطرنشان کرد: درحال حاضر هم که آقای هاشمی دوسال است در قید حیات نیستند و از بین ما رفتند، ما می‌بینیم که مرتبا علیهشان موج‌آفرینی می‌شود و تخریبشان می‌کنند.

برادر مرحوم آیت‌الله هاشمی رفسنجانی تصریح کرد: در نتیجه این توهین‎ها مختص یک سال اخیر نیست که بگوییم در دهه ۷۰ یا سال ۷۶ به آقای هاشمی توهین شده باشد، متاسفانه زندگی آقای هاشمی سراسر از مبارزه تا پیروزی و از رحلتشان تا به امروز با توهین همراه بوده است و این مطلب تازه‌ای نیست و جای تعجب ندارد.

عضو اسبق مجمع تشخیص مصلحت نظام خاطر نشان کرد: آن بحثی که ما برایش متاسف هستیم این است امام و انقلاب را هدف قرار داده‌اند، هم علیه آقای هاشمی و هم نسبت به امام، انقلاب و دیگر یاران امام این تخریب‌ها صورت می‌گیرد چراکه دشمن نمی‌تواند کینه و دشمنی خودش را از انقلاب، امام، یاران امام مخفی کند و همواره در صحنه همیشه فعال بوده و هستند.

هاشمی در خصوص محسوس بودن فقدان مرحوم هاشمی در بین چهره‌های سیاسی به خصوص در اختلافات ایجاد شده در میان احزاب اصلاح‌طلب و دولت گفت: آقای هاشمی چند استراتژی مهمی داشتند، اول توجه به آرمان‌های امام و انقلاب بود، از طرفی همواره اعتقاد داشتند که مردم در سایه انسجام و وحدت ملی بعد از خداوند تبارک و تعالی همواره پشتوانه انقلاب هستند.

وی با بیان اینکه آیت‌الله هاشمی رفسنجانی همواره بر وحدت و انسجام تاکید داشتند، خاطرنشان کرد: هرجا که می‌دیدند که در زمینه وحدت انحرافی می‎خواهد به وجود بیاید، به صورت پشت پرده و یا حضوری و کلاما دخالت می‌کردند و جلوی این کار را می‌گرفتند که در این مورد ما تجربه زیادی داریم و این رویه را از او بسیار دیدیم.

هاشمی افزود: یکی از کار‌هایی هم که انجام دادند این بود که همانطور که امام راحل هم تاکید داشتند که هرکاری را که مردم می‌توانند انجام بدهند را به خودشان واگذار کنیم و مردم انجام بدهند، برهمین اساس زمانی که در مجمع تشخیص مصلحت نظام بودند یکی از کار‌هایی که کردند این مسئله بود.

وی تصریح کرد: یکی از موارد تاکیدی آیت‌الله هاشمی اجرای اصل ۴۴ مبنی بر واگذاری شرکت‌های دولتی و اموال این شرکت‌ها به مردم بود که او با پیگیری این مسئله این را مجمع و مقام معظم رهبری تایید کردند و آیین نامه آن نوشته شد، اما پس از مدتی این مسئله اجرا نشد.

هاشمی خاطر نشان کرد: تفکرات آقای هاشمی گرچه مشکل و نقص هم داشته است، اما در دوره‌هایی هم تجربه شده که موفق هم بوده، اما به اعتراف همه در داخل، دوران سازندگی بهترین دوران در کشور ما بوده و در این دوران اشتغال فراهم بوده و مردم تا حدی زندگی شرافت‌مندانه‌ای داشتند و کشور در جهت درستی درحال حرکت بود.

عضو اسبق مجمع تشخیص مصلحت نظام تصریح کرد: متاسفانه اکنون شاهد هستیم که، اما همان کار‌هایی که او در در دوران سازندگی انجام داد برای برخی گناه نابخشودنی شده است و می‌گویند که چرا به مردم توجه می‌کرد و می‌خواست اقتصاد و تولید را مردمی کند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار