کیم جونگ اون: تلاش می‌کنم در نشست بعدی با ترامپ به نتیجه‌ای برسم که مورد پذیرش جامعه جهانی باشد

رهبر کره شمالی در جریان سفرش به چین گفت تلاش دارد در نشست بعدی با رئیس جمهور آمریکا به نتیجه‌ای مورد پذیرش جامعه جهانی دست یابد.

کیم جونگ اون: تلاش می‌کنم در نشست بعدی با ترامپ به نتیجه‌ای برسم که مورد پذیرش جامعه جهانی باشدبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز، کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی در سفر خود به چین گفته است تلاش دارد نشست دومی با دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا داشته باشد و در آن به نتیجه‌ای دست یابد که از سوی جامعه جهانی مورد استقبال واقع شود.

رهبر کره شمالی همچنین به «شی جین پینگ» رئیس جمهور چین گفت امیدوار است طرف‌های ذی ربط، نگرانی های معقولانه کره شمالی را جدی بگیرند و به آن پاسخ دهند تا تصمیمی همه جانبه در خصوص شبه جزیره کره حاصل شود.

خبرگزاری شینهوا همچنین به نقل از کیم جونگ اون نوشت: جمهوری دموکراتیک خلق کره موضع خود در خصوص عاری‌سازی هسته‌ای شبه‌جزیره کره و حل بحران از طریق گفتگو و مشورت را ادامه خواهد داد و تلاش می کند نشست دومی میان سران جمهوری خلق کره و آمریکا به منظور دستیابی به نتایجی که از سوی جامعه جهانی مورد پذیرش قرار گیرد، انجام شود.

خبرگزاری شینهوا همچنین جو مذاکرات میان کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی و شی جین پینگ، رئیس جمهور چین را صمیمی و دوستانه توصیف و اعلام کرد دو طرف به توافقی مهم در خصوص تلاش مشترک در جهت تقویت روابط دست یافتند.

شی جین پینگ نیز در این دیدار بر حمایت کشورش از پایبندی کره شمالی به عاری‌سازی هسته‌ای شبه‌جزیره کره و نیز بهبود روابط دو کره تاکید کرد. رئیس جمهور چین همچنین اعلام کرد پکن از نشست های میان آمریکا و کره شمالی و نیز گفتگو برای حل نگرانی ها حمایت می کند.

گفتنی است سفر کیم جونگ اون به چین پس از آن انجام شده است که گزارش‌ها از پیشرفت مذاکرات برای انجام دومین نشست میان واشنگتن و پیونگ یانگ با هدف حل بحران مرتبط با برنامه موشکی و هسته ای کره شمالی حکایت دارد.

کیم جونگ اون و دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا در نشست نخست خود در سنگاپور در ژوئن سال گذشته میلادی متعهد شدند برای عاری‌سازی هسته‌ای شبه‌جزیره کره تلاش کنند؛ توافقی که جزئیات انجام آن مشخص نشده نبود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار