ویژه دانشجویان؛

جشنواره هنری ققنوس در قم برگزار می‌شود

مسئول سازمان بسیج هنرمندان قم گفت:آخرین مهلت ارسال آثار به جشنواره هنری ققنوس تا پنجم بهمن سال جاری است.

جشنواره هنری ققنوس در قم برگزار می‌شودبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم،قاسم بابایی،مسئول سازمان بسیج هنرمندان قم با اشاره به برگزاری جشنواره هنری ققنوس اظهار داشت: این جشنواره استانی با هدف شناسایی ظرفیت‌های هنری و ادبی دانشجویان استان قم و رشد و شکوفایی این استعدادها در راستای تحقق هنر انقلابی و دینی فراخوان خود را اعلام کرده است.

وی افزود: این جشنواره در بخش‌های ادبی (شعر کلاسیک، شعر نو و داستان کوتاه)، هنرهای تجسمی (پوستر، عکس، کاریکاتور و خوشنویسی)، ادبیات نمایشی (فیلمنامه و نمایشنامه)، مداحی (مراث و مولودی خوانی)، فیلم کوتاه، انیمیشن، تئاتر خیابانی، استندآپ کمدی، موسیقی (سنتی، مقامی و تلفیقی) برگزار می‌شود.

 مسئول سازمان بسیج هنرمندان قم خاطرنشان کرد: عدالتخواهی دانشجویی، آسیب‌های اجتماعی، مشکلات صنفی دانشجویی، تحریم‌های آمریکا موضوعاتی است که باید آثار بخش ادبی واجد آن باشند.

بابایی گفت: در بخش هنرهای تجسمی آثار باید شامل موضوعات سبک زندگی بومی و محلی، تناقضات سبک زندگی مدرن، عدالت اجتماعی، آمریکا و استکبار نوین باشند و در بخش خوشنویسی اذکار مذهبی، صلوات خاصه و جملات بزرگان دینی بخش ویژه هنرهای تجسمی است.

مسئول سازمان بسیج هنرمندان استان قم افزود: در بخش ادبیات نمایشی، آثار باید دارای موضوعات عدالت اجتماعی، مشکلات صنفی و مدیریتی دانشگاه‌ها، تناقضات سبک زندگی مدرن، عدالت اجتماعی، آمریکا و استکبار نوین و شخصیت‌های تاریخی باشد.

وی بیان کرد: ابعاد سیاسی و عرفانی قیام عاشورا، مدافعان حرم و اعیاد و میلاد ائمه اطهار موضوعات بخش مداحی و اقتصاد مقاومتی و جهاد اقتصادی، تناقضات سبک زندگی مدرن، اسلامی شدن دانشگاه‌ها، مشکلات صنفی دانشجویی و عدالت اجتماعی موضوعات بخش فیلم کوتاه، انیمشین، تئاتر خیابانی، استندآپ کمدی است.

بابایی گفت: آثار بخش موسیقی باید شامل موضوعات آوازهای و موسیقی مناطق، مبارزه با استکبار، شهید و شهادت، عشق متعالی و ائمه اطهار است و در بخش پژوهش‌های هنری با موضوع تاریخ هنر انقلاب اسلامی، نظریات شهید آوینی در عرصه هنر، مفهوم و نظرات هنری در تفکر دینی و تجریات و سبک‌های هنری در چهارچوب انقلاب اسلامی نیز از دیگر بخش‌های این فراخوان است.

مسئول سازمان بسیج هنرمندان استان قم تصریح کرد: موضوع حمایت از تولید ملی و کالای ایرانی بخش ویژه این جشنواره است که هنرمندان در همه بخش‌ها می‌توانند آثارخود با این موضوع را به دبیرخانه ارسال کنند.

وی بیان کرد: این فراخوان ویژه دانشجویان دانشگاه‌های قم است و داشتن شماره دانشجویی برای شرکت در جشنواره الزامی است و شرکت کنندگان می‌توانند آثار خود را از طریق دفاتر بسیج دانشجویی دانشگاه‌های استان و یا به شماره 09910979727 در پیام رسان‌های بله، ایتا، سروش و آی گپ ارسال کنند.

بابایی در خصوص مهلت ارسال آثار افزود: دانشجویان قمی می‌توانند آثار خود را تا 5 بهمن ماه 1397 ارسال کنند و جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره 31129252 تماس حاصل کنند.

مسئول سازمان بسیج هنرمندان استان قم خاطرنشان کرد: جشنواره هنری ققنوس با همت بسیح دانشجویی قم، جهاد دانشگاهی استان قم، بنیاد ملی نخبگان استان قم و سازمان بسیج هنرمندان قم برگزار می‌شود.

انتهای پیام/ ش

جشنواره هنری ققنوس

برچسب ها: بسیج ، اخبار فرهنگی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.