معاون استاندار اردبیل؛

میزان اتلاف انرژی در ساختمان‌های اردبیل باید به حداقل برسد

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار اردبیل گفت: میزان اتلاف انرژی در ساختمان‌های استان اردبیل باید به حداقل برسد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، بهروز ندایی، معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار اردبیل در دومین همایش تخصصی الزامات مباحث ۳، ۱۸ و ۱۹ مقررات ملی ساختمان که در مجتمع فرهنگی هنری فدک برگزار شد، افزود: توجه به این مباحث، همواره در تمام دوره‌های تاریخی زندگی بشر، از دوران غارنشینی تا به امروز وجود داشته که از اهمیت آن برای مردم حکایت دارد.

وی ادامه داد: نقطه اوج خلاقیت‌های فنی مهندسی در رابطه با این مباحث، به دوران صفویه و طراحی‌های مهندسانی مانند شیخ بهایی بازمی گردد که با ابتکار و مطالعات علمی خود، تا حد امکان از اتلاف انرژی در فضا‌های مختلف جلوگیری می‌کردند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار اردبیل ضمن اشاره به بالا بودن میزان مصرف انرژی در کشور، افزود: متاسفانه کشور ما، چهارمین مصرف کننده گاز جهان و جزء ۲۰ کشور جهان در زمینه مصرف برق است و همچنین ۳۲ درصد مصرف گاز در خاورمیانه، متعلق به ایران است که نشان از مصرف بی مهابای انرژی در کشور دارد.

ندایی ادامه داد: آمار‌های ارائه شده حاکی از آن است که مهندسان و طراحان خلاق کشور، باید بخش مهمی از تمرکز خود را صرف مطالعه و تحقیق برای ابداع شیوه‌های جدید، جهت بهینه سازی مصرف انرژی در ساختمان‌های مسکونی و اداری و... کنند تا نسل آینده، دچار مشکل و بحران‌های احتمالی نشود.

وی در ادامه گریزی هم به حادثه پلاسکو زد و افزود: حادثه پلاسکو نشان داد که یک جرقه کوچک می‌تواند یک ساختمان بزرگ را از پا درآورد، و مهم‌تر از آن، احساسات یک ملت را جریحه دار کند که اهمیت اطفای حریق در ساختمان‌ها را به کارشناسان و متخصصان امر گوشزد می‌کند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری اردبیل گفت: در مجتمع‌های مسکونی، با تعداد واحد‌های بالا، بعضا مشکلاتی مانند انتقال صدا پیش می‌آید که موجب اذیت و آزار ساکنان می‌شود که امیدواریم این مسئله نیز مانند تمامی نکات فنی و مهندسی مربوط به ساختمان، مورد توجه قرار گیرد، تا شهروندان عزیز بتوانند در نشاط و آرامش کامل زندگی کنند.

گفتنی است مباحث ۳، ۱۸ و ۱۹ به حفاظت ساختمان در برابر حریق، عایق بندی و تنظیم صدا و صرفه جویی در مصرف انرژی می‌پردازد.


انتهای پیام/ح

مصرف انرژی در اردبیل صرفه جویی شود

برچسب ها: انرژی ، عمرانی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار