نهمین دوره جشنواره فیلم «عمار» به پایان کار رسید/ تقدیر از کارگردان پایتخت

آیین اختتامیه نهمین دوره جشنواره مردمی فیلم «عمار» روز پنجشنبه ۲۰ دی برگزار شد.

آغاز آیین اختتامیه نهمین دوره جشنواره فیلم «عمار»به گزارش خبرنگار حوزه سینما  گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، اختتامیه نهمین دوره جشنواره فیلم «عمار» پنجشنبه ۲۰ دی در محل سینما فلسطین  با پخش کلیپی از روند برگزاری جشنواره  آغاز شد.


بیشتر بخوانید: برگزیدگان جشنواره مردمی فیلم عمار معرفی شدند


در آیین اختتامیه این جشنواره، برگزیدگان بخش‌های داستانی و مستند در موضوعات جنگ نرم و جبهه فرهنگی، بیداری اسلامی و اربعین، ملت قهرمان، جنگ اقتصادی، مدافعان حرم، نقد درون گفتمانی و تاریخ سیاسی، معرفی و از آن‌ها قدردانی می‌شود.

پاسداشت سیروس مقدم کارگردان سریال «پایتخت» نیز از دیگر برنامه‌های اختتامیه است.

انتقاد پدر معنوی دو شهید از وضعیت فیلمسازی

بهرامی پدر معنوی شهیدان مدافع حرم صدرزاده و عفتی به صحنه آمد و گفت: روزی دیو کثیفی آمد و با کنار زدن قاجار، رضا خان ملعون را آورد و پس از مدتی با خفت از کشور گریخت. استعمار در سرزمین ما به دین و خانواده مان حمله کرد. با حمله به حجاب بانوی ایرانی و کیان مقدس روحانیت به درون خانواده ایرانی نفوذ کرد.

وی افزود: پیشرفت انقلاب اسلامی نه نجات ایران بلکه نجات فلسطین، سوریه و عراق است و من مطمئن هستم که همه کشورهای جهان به دست امام زمان (عج) نجات پیدا خواهند کرد.

نهمین دوره جشنواره فیلم «عمار» به پایان کار رسید/ تقدیر از کارگردان پایتخت

وی با بیان خاطره‌ای از دوران استعمارگری آمریکا در ایران، اظهار کرد: من از برادران عزیزم در این کار مقدس فیلمسازی خواهش دارم رویدادهای قبل از انقلاب را به تصویر بکشند تا مردم و نسل جدید با آن دوران آشنا شوند. این وظیفه عمار است که چنین رویداد ها را به نمایش بگذارد.

وی همچنین با انتقاد از وضعیت فعلی فیلم سازی عنوان کرد: برای ما فیلم درست کردند به نام "مارمولک" و بعد از آن تا یک مدتی هر روحانی که در خیابان بود آن را با انگشت نشان می‌داند و تمسخر می‌کردند. الان هم فیلمی به اسم "هزارپا" جانبازان عزیز را به تمسخر گرفته است.

تقدیر از سیروس مقدم در جشنواره عمار 

در ادامه مراسم در بخش تقدیر ویژه از چهره سال از سیروس مقدم به خاطر ساخت سریال "پایتخت" قدردانی شد.

سیر‌وس مقدم در خصوص ساخت سری جدید سریال "پایتخت" گفت: به نظر می‌رسد تیم سازنده خواهان ادامه پایتخت نیست، اما واقعا اینگونه نیست. اینجا خیلی از حرف‌ها را نمی‌شود گفت ولی باید اذعان کنم ما هم باید سوژه های خوب پیدا کنیم. موضوعاتی که توقعات مردم را نسبت به پایتخت برآورده کند و بتوان با یک موضوع اجتماعی به سمت شاد کردن مردم رفت.

نهمین دوره جشنواره فیلم «عمار» به پایان کار رسید/ تقدیر از کارگردان پایتخت

وی درباره ساخت سری جدید "پایتخت" تصریح کرد: تا الان که اینجا هستم به موضوع و قصه‌ای نرسیدیم، اما محسن تنابنده مملو از سوژه است. ما به اندازه همه مردم ایران قصه داریم و می‌توانیم از آن‌ها استفاده کنیم.

مقدم با بیان اینکه جمع کردن گروه "پایتخت" نیاز به برنامه ریزی دارد، ادامه داد: خوشبختانه «پایتخت» یکی از عوامل وحدت و انسجام فکری آحاد ملت است و اینجا اعلام می‌کنم که اگر به ما دستور ساخت پایتخت ۶ داده شود ما آمادگی کامل برای جمع شدن دوباره تیم و تولید آن را داریم.

مجید زین‌العابدین مدیر شبکه یک سیما که برای اهدای تقدیرنامه سیروس مقدم به صحنه آمد، گفت: من در اینجا از آقای مقدم برای شروع «پایتخت ۶ » دعوت می‌کنم. حتما قاب تلویزیون نیاز مردم را می‌شناسد و امیدواریم هدیه‌ای از درون «پایتخت ۶ » نوروز ۹۸ روانه تلویزیون شود.

 

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار