۳۶۰۰ پروژه نیمه کاره ورزشی در سطح کشور است

وزیر ورزش و جوانان گفت: ۳۶۰۰ پروژه نیمه کاره ورزشی در سطح کشور است.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، مسعود سلطانی فر، وزیر ورزش و جوانان، در حاشیه بازدید از ورزشگاه ۱۵ هزار نفری کاشان در جمع خبرنگاران گفت: ما نزدیک به چهار هزار یعنی ۳۶۰۰ پروژه نیمه تمام ورزشی در سطح کشور داریم که البته از دو سال پیش که من آمدم تعداد این پروژه‌ها بیش از ۴۵۰۰ پروژه بود که تا الان تعداد زیادی از آن را بویژه امسال با وجود همه محدودیت منابع به بهره‌برداری رساندیم.

وی با اشاره به انجام ۵۰۰ پروژه در دوسال گذشته و حدود ۵۰۰ پروژه نیز که امسال در حال بهره برداری داریم افزود: یک تعداد پروژه هم در سال جدید شروع شده است.

به گفته وی، با توجه به قیمت‌های سال گذشته حدود ۱۰ هزار میلیارد تومان اعتبار برای تکمیل طرح‌های نیمه تمام می‌خواستیم که امسال مقدار اعتبار آم باتوجه به افزایش قیمت‌ها برآورد ما بالای ۱۴ هزار میلیارد تومان است.

وزیر ورزش و جوانان، با تاکید بر اینکه در بین پروژه‌های نیمه تمام اجرای بعضی پروژه‌ها الویت دارد.

تصریح کرد: این پروژه‌ها شامل حدود ۱۰ تا ۱۲ سالن ۶ هزار نفره، ۲ تا استادیوم ۱۵ هزار نفره در ارومیه و زنجان است که باید تکمیل شود.

سلطانی فر، اظهارداشت: سالن‌های سرپوشیده دومیدانی در خرم آباد، یزد و اردبیل نیز که برای سال آینده آماده می‌شود از جمله این اولویت‌ها است.

وی، افتتاح پیست دوچرخه سواری را در کرماندر ماه گذشته یادآورشد و گفت: دو پیست نیز در مازندران و گیلان سال آینده افتتاح می‌کنیم.

به گفته وی، وزارت ورزش بنا دارد عمده این سالن‌های بزرگ مثل کاشان را تا پایان دولت دوازدهم به بهره برداری برساند.

تکمیل پروژه‌های نیمه تمام با سرمایه گذاری بخش خصوصی

وزیر ورزش و جوانان، در خصوص همکاری با بخش خصوصی در مورد تکمیل و بهر برداری پروژه‌های نیمه تمام نیز گفت: ما از ظرفیت‌هایی که در قانون بودجه مثل ماده تبصره ۲۷ قبلی و تبصره ۱۹ فعلی

داریم در حقیقت اجرا، تکمیل و بهره برداری از پروژه‌های نیمه تمام با کمک منابع بخش خصوصی را خوب داریم جلو می‌بریم که بر اساس ارزیابی سازمان برنامه و بودجه جزو چند وزارتخانه برتر از این جهت هستیم.

سلطانی فر، رغبت و تمایل بخش خصوصی به سرمایه گذاری در پروژه‌های ورزشی بویژه استخر‌ها را خیلی زیاد دانست و گفت: استخری در قم با سرمایه گذاری ۴ میلیارد تومانی بخش خصوصی در حال تکمیل است.

وی گفت: همین طور در استان اصفهان نیز آمار‌های ما نشان می‌دهد که تعداد قابل توجهی از پروژه‌های نیمه کاره در حال حاضر برای استفاده از منابع بخش خصوصی ارایه شده است که مراحل مختلف انعقاد قرارداد آن در حال ارزیابی است.

تکمیل سالن ۳ هزار نفره کاشان تا پایان سال ۹۹

وزیر ورزش، در خصوص تکمیل سالن ورزشی سه هزار نفره کاشان نیز که به خاطر کمبود منابع مثل خیلی از پروژه‌های دیگر و محدودیت‌ها طی چند سال گذشته متوقف شده، گفت: امیدواریم با گشایشی که اتفاق می‌افتد بتوانیم در سال آینده یک ردیف اختصاصی برای این سالن که زیبا طراحی شده است و حق ورزشکاران و مردم کاشان است که سالن در شأن داشته باشند تا پایان سال ۹۸ و ۹۹ به بهره‌برداری برسانیم.

انتهای پیام/ف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.