امیر دریادار سیاری در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

چهل سالگی انقلاب آغاز شکوفایی تمدن اسلامی در منطقه است/ علیرغم تمام جنگ‌های اقتصادی و سیاسی علیه کشورمان در اوج اقتدار قرار داریم

معاون هماهنگ کننده ارتش جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه چهل سالگی انقلاب آغاز شکوفایی تمدن اسلامی در منطقه است، گفت: امروز علی‌رغم تمام محدودیت‌ها، محرومیت‌ها و جنگ‌های مختلف اقتصادی، سیاسی و فرهنگی علیه کشورمان در اوج اقتدار قرار داریم.


علیرغم تمام محدودیت‌ها در اوج اقتدار قرار داریم/چهل سالگی انقلاب آغاز شکوفایی تمدن اسلامی در منطقه استامیر دریادار سیاری، معاون هماهنگ کننده ارتش در گفت‌وگو با خبرنگار دفاعی امنیتی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، در جریان هشتمین رزمایش فداییان حریم ولایت با اشاره به سالروز شهادت منصور ستاری فرمانده اسبق نیروی هوایی ارتش در چند روز گذشته گفت: تشکیل دانشگاه ستاری یکی از پیشرفته‌ترین اقدامات او بود، زیرا امروز در حوزه آموزش و تمرین خلبان، کارکنان و نیروی فنی نیاز به هیچ کشور بیگانه‌ای نداریم که این خود افتخار بزرگی است.

وی ادامه داد: در موضوع ارتفاع سامانه‌ها و پدافند هوایی، شهید ستاری بسیار تلاش و کوشش کرد تا امروز به خودکفایی رسیده‌ایم.

دریادار سیاری افزود: پیش از این در سامانه‌های ارتفاع متوسط فقط یک سامانه موشکی داشتیم که آن هم عاریه‌ای و وارداتی از خارج کشور بود. اما امروز ده‌ها مدل و نمونه پیشرفته‌تر از آن سامانه در کشور تولید کرده‌ایم.

معاون هماهنگ کننده ارتش با بیان اینکه امروز چندین سامانه ارتفاع بلند در اختیار داریم تصریح کرد: در حوزه ساخت، طراحی، تولید قطعه و حرکت برای ساخت هواپیما در نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران اقدامات خوبی را انجام داده ایم.

وی درباره بومی سازی آموزش در نیرو‌های مسلح اظهار کرد: در آموزش در نیرو‌های هوایی، زمینی، دریایی و پدافند هوایی ۱۰۰ درصد به خودکفایی رسیده ایم. به طوری که از زمان انقلاب تاکنون هیچگاه برای آموزش پایه کسی را به خارج از کشور اعزام نکرده‌ایم و تمامی علوم در دانشگاه‌های نظامی داخل کشور آموزش داده می‌شود. به دلیل آنکه در موضوع آموزش به خودکفایی رسیده ایم، امروز اکثر خلبانان، نیرو‌های پدافندی و ناوبران جای جوانان نسل‌های گذشته که در دهه شصت وارد شده و امروز بازنشسته شده اند، حضور خواهند داشت.

امیر دریادار سیاری در پایان تصریح کرد: امروز علی‌رغم تمام محدودیت‌ها، محرومیت‌ها و جنگ‌های مختلف اقتصادی، سیاسی و فرهنگی علیه جمهوری اسلامی ایران در اوج اقتدار قرار داریم و چهل سالگی انقلاب طبق فرموده رهبر انقلاب، آغاز شکوفایی تمدن اسلامی در منطقه است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار