خانم ها بخوانند؛

عوارضی که با شست و شوی مرغ به جانتان می‌افتد + روش صحیح شست و شو

شست و شوی مرغ می تواند در مواردی عوارضی را برای سلامت شما و خانواده به دنبال داشته باشد.

شستشوی مرغ سلامت شما را تهدید می‌کند/ این ترفند‌ها را در پخت و شست و شو به کار ببندید/ خطر مسمومیت با شست و شوی مرغ + روش صحیح شست و شو/ عوارض هولناکی که با شست و شوی مرغ به جانتان می‌افتد+ روش صحیح شست و شوی مرغبه گزارش خبرنگار حوزه کلینیک گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران، یکی از کارهایی که بیشتر خانم‌ها انجام می دهند شستن مرغ قبل از پخت و پز بوده، اما جالب است بدانید که 60 درصد مرغ‌ها دارای باکتری به نام کامپیلوباکتر هستند و شست‌وشوی نادرست مرغ خام قبل از پخت خطراتی را برای سلامت افراد به دنبال دارد به همین دلیل خانم‌ها باید به نکاتی در این زمینه توجه کنند.

در هنگام شست‌وشوی مرغ‌ خانم‌ها باید مراقب باشند که این اشتباهات را در طی شست‌وشو انجام ندهند بسیاری از خانم‌ها انجام کارهایی چون شست‌وشوی زیاد مرغ را تمیزی و باسلیقگی می‌دانند اما باید توجه داشت که گاهی برخی اقدامات در زمینه بهداشت غذایی سلامت افراد را به خطر می‌اندازد.

شست‌وشوی مرغ خام قبل از پختن آن این خطر را به دنبال دارد که باکتری کامپیلوباکتر را به سایر بخش‌های آشپزخانه شما منتقل کند و چون 60 درصد مرغ‌ها دارای این باکتری هستند این احتمال به میزان زیادی وجود دارد که باکتری به محیط پخت غذا و شست‌وشوی مواد غذایی خام منتقل شود و سلامت شما را به خطر بیندازد.

روش درست شست و شوی مرغ

به منظور پیشگیری از انتقال باکتری مرغ خام باید از تخته، چاقو و دستکشی مخصوص برای این کار استفاده کنیم و و ابزاری که از آنها برای شست‌وشو و پاک کردن مرغ استفاده کرد‌ه‌اید با دقت بشویید تا میکروب مرغ خام به سایر مواد غذایی در آشپزخانه منتقل نشود و سلامت خانواده خود را به خطر نیندازید.

در حین شست‌وشوی درون مرغ توجه داشته باشید که پس از انجام این کار دست‌هایتان را کامل شست‌وشو دهید و از دست کشیدن بر روی سطح مرغ برای تمیز کردن آن پرهیز کنید.

متخصصان بهداشت توصیه می‌کنند برای پخت مرغ آن را از فریزر خارج کنید، سپس آن را در آب داغ بپزید و آب باقی مانده را دور بریزید.

شایع ترین علائم در افرادی که این باکتری به بدن آنان وارد می شود دردهای شکمی، اسهال شدید و استفراغ است، هرچند می تواند در کودکان و افراد بالای 60 سال پیامدهای شدیدتری داشته باشد.

انتهای پیام/

 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار