الهیان در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

فرانسه به فکر حل مشکلات داخلی خود باشد/ توانمندی دفاعی حق مسلم ایران است

نماینده سابق مجلس گفت: بهتر است مسئولان فرانسه به جای اظهارات کودکانه‌ درباره توان دفاعی ایران، به فکر حل مشکلات داخلی باشند.

فرانسه به فکر حل مشکلات داخلی خود باشد/ توانمندی دفاعی حق مسلم ایران استزهره الهیان نماینده سابق مجلس در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه احزاب و تشکل‌های گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، در واکنش به موضع اخیر وزارت امور خارجه فرانسه مبنی بر لزوم قطع فعالیت موشک‌های بالستیک ایران، گفت: توانمندی دفاعی حق مسلم هر ملتی است و هر کشور مستقلی این حق را دارد که در مقابل دشمنان خود از توانمندی‌های دفاعی بازدارنده برخوردار باشد، لذا جمهوری اسلامی ایران هم از این قاعده مستثنی نیست.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس هشتم افزود: موشک‌های بالستیک جزئی از توانمندی‌های دفاعی جمهوری اسلامی ایران هستند و هیچ ملتی حاضر نیست که در مقابل دشمن خبیث خود را خلع سلاح کند، بر این اساس جمهوری اسلامی ایران هم نمی‌تواند در مقابل دشمنان نظام که در طول ۴۰ سال گذشته همواره مشکلاتی را برای کشور ایجاد کرده‌اند، بی تفاوت باشد.

الهیان تصریح کرد: مطالبه ملت ایران از مسئولان در ارتباط با افزایش قدرت بازدارنده دفاعی کشور باید در بودجه سال آینده هم نمود پیدا کند، دولت و مجلس در بودجه سال ۹۸ اعتبار لازم جهت آمادگی‌های دفاعی و به کارگیری فناوری دفاعی را به طور کامل ببیند.

وی افزود: همچنین بهتر است فرانسه به جای اینگونه اظهارات ناپخته و کودکانه به فکر حل مشکلات داخلی خود باشد و مطالبات مردم را پاسخ دهد.

رئیس کمیته حقوق بشر مجلس هشتم همچنین با اشاره به انفعال اروپایی‌ها در مورد اجرای ساز و کار مالی با ایران، اظهار کرد: معتقدم این مسئله چیزی فراتر از انفعال بوده، بلکه نشان دهنده همراهی برخی از کشور‌های اروپایی با آمریکا در مقاصد سوء آنها علیه ایران است، ضروری است که مسئولان کشور به جای اعتماد به اروپا و اجرایی شدن SPV به دنبال گزینه‌های دیگری باشند.

الهیان در پایان خاطرنشان کرد: جمهوری اسلامی ایران به عنوان کشوری مستقل به حساب می‌آید و عدم وابستگی به قدرت‌های جهانی را در دستور کار خود قرار داده است، لذا باید از دانش، تخصص و فناوری‌های دفاعی استفاده لازم را ببرد و راهبرد دشمن را که تضعیف اقتدار ملی و توان دفاعی ما است را خنثی کند.

انتهای پیام/

برچسب ها: اخبار سیاسی ، spv ، آمریکا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۲۱ ۲۲ دی ۱۳۹۷
زنده باد این خانم شجاع با بصیرت وطن پرست
آخرین اخبار