نهمین شنبه تظاهرات جلیقه زردها در فرانسه/ گسترش اعتراضات به انگلیس و ایرلند شمالی

جلیقه زردهای فرانسوی در ادامه اعتراضات به سیاست‌های اقتصادی دولت این کشور برای نهمین هفته متوالی به خیابان‌ها آمدند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، جلیقه زردهای معترض فرانسوی امروز نیز برای نهمین شنبه متوالی به خیابان آمدند. رسانه ها از حضور گسترده نیروهای پلیس در خیابان شانزه لیزه در پاریس خبر می دهند.

طبق گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، شنبه گذشته حدود 500 هزار معترض در خیابان های مختلف فرانسه دست به تظاهرات زدند.

پیشتر، ادوار فیلیپ، نخست وزیر فرانسه اعلام کرده بود لایحه جدیدی با هدف مقابله با اعتراضات، ماه آینده در پارلمان فرانسه به رأی گذاشته خواهد شد.

پلیس فرانسه امروز از بازداشت حدود 50 معترض و استفاده از بالگرد برای مسدود سازی خیابان‌ها در پاریس خبر داد. در شهر بورژ فرانسه نیز تنش‌ها بین معترضان و نیرو‌های پلیس بالا گرفت و نیرو‌های پلیس از گاز اشک آور استفاده کردند.

گفتنی است موج اعتراضات جنبش جلیقه زردها از نیمه ماه نوامبر سال گذشته میلادی شروع شد.

از سوی دیگر، پایگاه اینترنتی نشریه دیلی اکسپرس با تیتر «خشم جلیقه زردهای فرانسوی در انگلیس گسترش می یابد» اعلام کرد هزاران جلیقه زرد معترض انگلیسی امروز با الهام از معترضان فرانسوی به خیابان ها خواهند آمد.

طبق گزارش دیلی اکسپرس، اعتراضات جلیقه زردهای انگلیسی برای درخواست انجام انتخاباتی عمومی و پایان ریاضت اقتصادی در این کشور است. انتظار می رود شمار راهپیمایان انگلیسی به ده هزار نفر برسد.

نهمین شنبه تظاهرات جلیقه زردها در فرانسه/ گسترش اعتراضات به انگلیس و ایرلند شمالی

اعتراضات امروز مردم انگلیس پس از آن انجام می شود که هفته گذشته هواداران برکسیت (خروج انگلیس از اتحادیه اروپا) در لندن با بر تن کردن جلیقه های زرد به تبعیت از معترضان فرانسوی به خیابان ها آمدند. تظاهرات امروز مردم انگلیس که از سوی «شورای مردمی ضد ریاضت اقتصادی در انگلیس» میزبانی شده، در پاسخ به هرج و مرج های پارلمان این کشور در ارتباط با قرارداد برکسیت نخست وزیر آن خواهد بود.

راهپیمایان انگلیسی به سیاست های دولت «ترزا می» از جمله در ارتباط با خدمات بهداشت ملی و بی خانمان ها معترض هستند. معترضان انگلیسی همچنین خواهان برگزاری انتخابات زودهنگام هستند.

از سوی دیگر، برای نخستین بار معترضان جلیقه زرد در بلفاست، پایتخت ایرلند شمالی نیز به خیابان ها خواهند آمد. طبق اعلام پایگاه «بلفاست تلگراف» بیش از 400 نفر اعلام کرده اند در این تجمع که از طریق صفحات اجتماعی فراخوان داده شده است، شرکت خواهند کرد. همچنین 1600 نفر دیگر به این اعتراضات ابراز علاقه مندی کرده اند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار