در ۸ ماهه سال ۹۷ انجام شد؛

افزایش ۹۷.۶ درصدی سرمایه گذاری بخش صنعت

صدور پروانه بهره برداری تا پایان آبان ماه امسال در بخش صنعت، ۳۸ هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان سرمایه گذاری قطعی را در پی داشته که ۹۷.۶ درصد بیشتر از مدت مشابه پارسال است.

افزایش ۹۷.۶ درصدی سرمایه گذاری بخش صنعتبه گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شاتا، بر اساس آمار منتشر شده، ۳ هزار و ۷۴۱ فقره پروانه بهره برداری صنعتی تا پایان آبان ماه امسال با سرمایه گذاری ۳۸ هزار و ۴۳۶ میلیارد تومانی صادر شده است که برای ۶۷ هزار و ۵۲۹ نفر شغل ایجاد شد.

مقایسه این اعداد با آمار مدت مشابه سال گذشته نشان می‌دهد که تعداد پروانه ۲.۱ درصد، حجم سرمایه گذاری ۹۷.۶ درصد و میزان اشتغال ۶.۹ درصد افزایش یافته است.

همچنین آمار صدور جواز تاسیس در بخش صنعت  رشد ۱۹.۶ درصدی را تجربه کرده است و آمار‌ها نشان می‌دهد که در این مدت، ۱۴ هزار و ۶۴۲ فقره جواز تاسیس صادر شد که بر اساس پیش بینی‌ها این تعداد جواز، منجر به سرمایه گذاری ۱۶۱ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومانی در بخش صنعت می‌شود و ۵۹.۶ درصد بیشتر از مدت مشابه سال گذشته است و ۳۴۲ هزار و ۷۴۱ شغل نیز ایجاد خواهد کرد.

در همین مدت، در بخش اصناف  ۲۶۰ هزار و ۳۹۴ پروانه صادر شده است که افزایش ۷.۷ درصدی را نشان می‌دهد.

اما بیشترین افزایش صدور مجوز و گواهی توسط وزارت صنعت، معدن و تجارت تا پایان آبان ماه امسال، به بخش تجارت الکترونیک اختصاص دارد. در این مدت، ۶۲ هزار و ۱۶۹ گواهی امضا و ۱۰ هزار و ۴۶۷ نماد الکترونیک برای کسب و کار‌های اینترنتی صادر شده که به ترتیب ۴۱.۶ و ۲۴.۶ درصد رشد داشته است.

در بخش معدن ۶۷۵ فقره پروانه اکتشاف صادر شده که نسبت به دوره قبل، ۶.۶ درصد افزایش یافته است. اما در این بین، صدور گواهی کشف و پروانه بهره برداری در این بخش با کاهش روبرو بوده است و صدور ۳۳۵ فقره گواهی کشف و ۳۷۵ فقره پروانه بهره برداری در بخش معدن، به ترتیب ۶ دهم و ۲۵ درصد کمتر از مدت مشابه سال گذشته است.

انتهای پیام/

 رشد ۲ برابری سرمایه گذاری قطعی در صنعت

برچسب ها: صنعت ، معدن ، سرمایه گذاری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار