اخطار؛ ورود سامانه بارشی جدید به کردستان از امروز

مدیرکل هواشناسی کُردستان گفت: موج جدید بارشی از امروز وارد آسمان استان می‌شود و در پی آن شاهد کولاک، وزش باد و آبگرفتگی معابر خواهیم بود.

 به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ، حیم صدیقی، گفت: بررسی آخرین نقشه‌های پیش یابی و خروجی مدل‌های پیش بینی عددی وضع هوا، عبور موج ناپایدار و بارشی را ازامروز یکشنبه تا اواخر وقت دوشنبه از استان نشان می‌دهد که سبب پوشش ابر، وزش قابل ملاحظه و شدید باد، بارش برف و باران (اغلب برف) مه و کاهش دید و درجاده‌های برفگیر، گردنه‌ها و ارتفاعات کولاک برف می‌شود.

وی افزود: بیشترین فعالیت بارشی این سامانه، از عصر و اوایل امشب تا عصر دوشنبه است و بارش‌ها در روز دوشنبه و به‌ویژه در بخش‌های شمالی، مرکزی و شرقی و ارتفاعات و گردنه‌ها اغلب به شکل برف و در دیگر نواحی به شکل برف و باران خواهد بود.

صدیقی گفت: مقدار بارش در نیمه غربی و جنوبی استان (بانه، مریوان، سروآباد، منطقه اورامان، پالنگان، سنندج، کامیاران و تا حدودی قروه و دهگلان) نسبت به نواحی دیگر بیشتر است که در برخی نقاط سبب آبگرفتگی معابر و سیلابی شدن مسیل‌ها خواهد شد.

مدیرکل هواشناسی کُردستان تأکید کرد: همراه با این سیستم بارشی، وزش باد قابل ملاحظه و شدید در راه است که در ارتفاعات و گردنه‌ها سبب کولاک برف می‌شود.

به گفته صدیقی، در مدت زمان فعالیت این موج بارشی، در گردنه‌ها و بیشتر جاده‌های استان به دلیل بارش برف، کولاک و مه، دید بشدت کاهش یافته و جاده‌ها لغزنده شده، که اختلال در تردد را بهمراه خواهد داشت.
وی افزود: متعاقب عبور سامانه بارشی، در صبح روز‌های سه شنبه و چهارشنبه دمای شبانه و اول صبح ۲ تا ۴ درجه سانتیگراد سردتر می‌شود.

وی به شهروندان توصیه کرد: از سفر‌های غیرضروری خودداری شود و در صورت ضرورت، زنجیر چرخ و تجهیزات زمستانه را بهمراه داشته باشند و در این مدت، از تردد شبانه، مخصوصا در جاده‌های روستایی خودداری شود.

انتهای پیام/م

کاهش دمای هوا در استان کردستان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.