پیش‌بینی بانک جهانی درباره کاهش رشد اقتصادی در سال ۲۰۱۹

بانک جهانی در جدیدترین گزارش خود با اشاره به تنش‌های تجاری بین آمریکا و چین، از کاهش رشد اقتصادی جهان در سال جاری میلادی خبر داد.

به گزارش  گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه اینترنتی شبکه راشاتودی، بانک جهانی در گزارش جدید خود تحت عنوان «ابرهای طوفانی برای اقتصاد جهانی» اختلافات تجاری میان آمریکا و چین، افزایش بدهی اقتصادهای در حال توسعه و همچنین کاهش تقاضا برای خرید کالا را از عوامل فرساینده رشد اقتصاد جهانی دانسته است.

بر اساس پیش‌بینی های بانک جهانی، رشد اقتصاد جهانی در سال 2019، با کاهش 2.9 درصدی مواجه خواهد شد که کمتر از کاهش سه درصدی در سال 2018 است. همچنین روند رکود اقتصاد جهان در سال 2020 نیز ادامه خواهد یافت و حدود 2.8 درصد خواهد شد.

کریستالینا جورجیوا،مدیر اجرایی بانک جهانی گفت: در اوایل سال 2018، اقتصاد جهانی با رشد وصف ناپذیری روبرو شد اما سرعت رشد خود را در طول سال از دست داد و احتمال می رود این روند ادامه یابد.

وی افزود:  همانطور که جریان های اقتصادی و مالی برای کشورهای در حال توسعه سخت می شود، جهان برای مقابله با فقر مفرط نیز با مشکل مواجه خواهد شد.

بانک جهانی در گزارش خود، رشد در بازارهای نوظهور و اقتصادهای در حال توسعه را تنها عامل رشد  4.2 درصدی در اقتصاد جهان پیش بینی کرده است. همچنین در اقتصادهایی که به شدت به صادرات کالاها وابسته است، احتمالا رشد بسیار کندتر از انتظارات است.

در سال 2019، رشد اقتصادی آمریکا حدود 2.5 درصد کاهش می یابد که حدود 0.4 درصد نسبت به سال 2018 کمتر است. این در حالی است که به نظر می رسد رشد اقتصادی چین در سال جاری 6.2 درصد باشد که نسبت به سال 2018، 0.3 درصد کاهش دارد.

انتهای پیام/

برچسب ها: اقتصاد جهان ، آمریکا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار