استاندار قم عنوان کرد؛

پیام تبریک استاندار قم به مناسبت روز پرستار /از زحمات قشر پرستار تشکر می کنم

سرمست در پیامی روز پرستار را تبریک گفت.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم، متن پیام استاندار قم به مناسبت روز پرستار به این شرح است:

بسمه تعالی
در تقویم کشومان، "پنجم جمادی الاولی" سالروز ولادت باسعادت عقیله بنی هاشم، حضرت زینب کبری (سلام الله علیها) بنام روز پرستار نامگذاری شده است. آن بانوی بزرگ دشت نینوا؛ با صبر و بردباری و اقتدار و شهامت بی نظیر و به تنهایی، رسالت خطیر پرستاری از نهضت عاشورا و انتقال آن به نسل‌های بعدی را بر دوش گرفت و با سربلندی آن را به سرانجام رساند.

از این رو نامگذاری چنین روز خجسته و فرخنده‌ای بنام روز پرستار، مایه فخر و مباهات جامعه شریف پرستاران، بیانگر اهمیت و جایگاه حرفه مقدس و ارزشمند پرستاری و فرصت مغتنمی برای ارج نهادن به خدمات، ایثار و مجاهدت‌های این قشر خدوم، قانع و نجیب است.

ارزش و قداست حرفه پرستاری، در تعالیم و آموزه‌های دینی ما نیز مورد تأکید قرار گرفته است و فرمایش رسول مهربانی‌ها حضرت محمد مصطفی (ص) که می‌فرمایند: "کسی که برای برآوردن نیاز بیماری تلاش ‏کند، خواه نیاز او برآورده شود یا نه، همانند روزی که از مادر متولد شده است از گناهان ‏پاک می ‏گردد" بیانگر این جایگاه ویژه است.

درشناسی و تکریم انسان‌های شایسته و زحمتکشی که همپای جامعه فرهیخته پزشکی، در سخت‌ترین لحظات زندگی بر بالین بیماران حاضر شده و نعمت سلامتی و حیات دوباره را به آنان هدیه می‌دهند.

ضمن تبریک میلاد با سعادت الگوی صبر و عشق و ایثار، حضرت زینب سلام الله علی‌ها به محضر تمامی پرستاران پر تلاش، بدینوسیله از زحمات و تلاش‌های ارزنده این قشر شریف در استان مقدس قم تشکر وقدردانی نموده، توفیق و ارتقاء روزافزون مقام و منزلت همه پرستاران زحمتکش را ازدرگاه خداوند متعال مسالت دارم.

انتهای پیام/ح

پیام استاندار قم به مناسبت روز پرستار

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار