بدون هیچ خرجی بیشتر عمر کنید +فیلم

با رعایت نکاتی که در این خبر در قالب یک فیلم مشاهده می‌کنید، بدون خرج کردن هیچ هزینه‌ای عمر خود را زیاد کنید.

بدون هیچ خرجی بیشتر عمر کنید +فیلمبه گزارش خبرنگار حوزه اخبار داغ گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، داشتن ارتباط مناسب با افرادی که در طول زندگی با آن‌ها در تعامل هستیم، یکی از اصول مهم و تاثیرگذاری است که گاهی مسیر زندگی ما را تغییر می‌دهد.

نقش دوست خوشبین،  خوب و مثبت‌نگر  در زندگی افراد غیرقابل انکار است و روانشناسان و جامعه‌شناسان به همه افراد توصیه می‌کنند تا خود را در معرض گفتگو و ارتباط با افرادی که خصوصیات فوق را دارند، قرار دهند و خودشان هم عامل نشاط و شادابی جمع‌های دوستانه با دیگران باشند.

به گفته روانشناسان عادات خوب می‌تواند مسری باشد و شیوع و ترویج رفتارهای محبت‌آمیز دوستانه به بهبود شرایط زندگی افراد در جامعه کمک بزرگ و قابل توجهی خواهد بود و ایجاد چنین شرایطی افراد مختلف را در رفع مشکلات و مسائل روزمره خود یاری می‌کند و این مسئله همان موضوعی است که اهل بیت علیهم السلام بارها در احادیث و روایات مختلف بر آن تاکید کرده‌اند.

به توصیه اهل بیت علیهم السلام دوستی با افراد متدین و متعهد انسان را به سعادت حقیقی می‌رساند و  منجر به عزتمندی و افزایش اعتماد به نفس او خواهد شد و در مواقع مواجهه با مشکل می‌توانیم روی دوستان مؤمن حساب باز کنیم و از آن‌ها درخواست یاری داشته باشیم.

در یکی از احادیث منتسب به پیامبر اکرم صلی اللّه علیه و آله ایشان درباره دوست خوب فرمودند: «همنشینی و دوستی با افراد متدین و دینداران شرف دنیا و آخرت است.»

دوست خوب و کامل در کلام امام صادق علیه السلام نیز باید دارای شرایط و ویژگی‌هایی که در ادامه قید می‌شود، باشد. دوستی می تواند لایق دوستی باشد که  در وهله اول «از آنچه در دست دارد، از تو مضایقه نکند»، همچنین در هنگام ناراحتی و سختی‌ها، تو را تنها نگذارد و دیگر ویژگی یک دوست خوب این است که «دست یافتن او به جاه و مقام در چگونگی رابطه‌اش با تو تغییری ایجاد نکند  و  ظاهر و باطنش با تو یکسان باشد»  و در آخر اینکه یک دوست خوب باید «زینت تو را زینت خود و زشتی و پلیدی تو را زشتی خود بداند.»

در ادامه این خبر ویدئویی جالب از مزایای داشتن یک دوست خوب را مشاهده می‌کنید.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.