روستای قلعه تک هدف طرح محرومیت زدایی شد

روستای قلعه تک به عنوان هدف طرح هدف محرومیت زدایی بنیاد خیریه وفاق سبز علوی انتخاب شد.

روستای قلعه تک هدف طرح محرومیت زدایی شدبه گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، سید امین افضلی مسئول برنامه ریزی و پژوهش بنیاد خیریه وفاق سبز علوی در نشست با قائم مقام کمیته امداد امام خمینی (ره) چهارمحال و بختیاری گفت: طرح محرومیت‌زدایی این بنیاد، به زودی و در راستای فرمایشات رهبر معظم انقلاب مبنی بر آبادانی روستا‌های محروم، در روستای قلعه تک شهرستان کیار اجرا می‌شود.

وی با اشاره به تجربه سال‌ها فعالیت جهادی این بنیاد در روستا‌های محروم کشور افزود: این طرح‌ها تا کنون در روستا‌های محروم استان‌های خوزستان، خراسان جنوبی، سیستان و بلوچستان و کهگیلویه و بویر احمد اجرایی شده است.

افضلی اضافه کرد: از طریق صندوق کارآفرینی امید به ۶۷ نفر از مردم این روستا‌ها که دارای طرح اقتصادی هستند، اما بنا به دلایلی قادر به دریافت تسهیلات بانکی نیستند، وام بالای ۵۰۰ میلیون ریال پرداخت شد.

وی ادامه داد: طرح غربالگری با حضور پزشکان عمومی، چشم پزشک و دندانپزشک در ابتدای هر فصل، از فعالیت‌های این بنیاد در حوزه درمان است.

افضلی، احداث و تعمیر مسکن، اهدای جهیزیه و هدیه ازدواج، حمایت تحصیلی از دانش‌آموزان و ایجاد زمینه اشتغال مردم را از دیگر خدمات این بنیاد در روستا‌های هدف بیان کرد.

قلعه تک، روستایی از توابع شهرستان کیار در چهارمحال و بختیاری، با بیش از ۸۲۰ نفر جمعیت در قالب ۲۰۸ خانوار است که در ۴۵ کیلومتری جنوب غربی شهرکرد مرکز استان واقع شده است.

انتهای پیام/ش

طرح محرومیت زدایی در روستای قلعه تک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار