باشگاه خبرنگاران جوان گزارش می‌دهد؛

سربازانی که پول بیمه می‌دهند، اما بیمه نمی‌شوند

این روزها برخی دستگاه‌های اجرایی با وجود کسر حق بیمه از حقوق سربازان امریه، از بیمه کردن آن‌ها طفره می‌روند.

سربازانی که پول بیمه می‌دهند، اما بیمه نمی‌شوندبه گزارش خبرنگار حوزه نظام وظیفه گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، مدتی است که برخی از دستگاه‌های اجرایی با وجود کسر کردن حق بیمه از حقوق سربازان امریه خود، این سربازان را بیمه نمی‌کنند.

در این میان گویا جهادکشاورزی گوی سبقت را از سایر دستگاه‌ها ربوده و با وجود گذشت چندین ماه از شروع خدمت سربازان امریه در دستگاه‌های زیرمجموعه خود، این افراد را بیمه نکرده است.

یکی از این سربازان در گفتگو با خبرنگار حوزه نظام وظیفه گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، گفت: ۸ ماه است که به عنوان سرباز در جهادکشاورزی مشغول به خدمت هستم، اما هنوز که هنوز است، بیمه ندارم. شرایط طوری شده که صبح‌ها با ترس از خانه بیرون می‌روم، می‌ترسم که خدایی نکرده اتفاقی برایم بیفتد و به علت نداشتن بیمه، توانایی پرداخت هزینه‌های درمانی را نداشته باشم.

سرباز دیگری نیز در این خصوص به خبرنگار حوزه نظام وظیفه گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، گفت: من متأهل هستم و یک پسر ۲ ساله هم دارم، اما بعد از ۶ ماه هیچ بیمه‌ای ندارم. اگر خودم تنها بودم زیاد اهمیت نداشت، اما زن و بچه من چه گناهی کرده‌اند؟


بیشتر بخوانید: خرید بیمه سربازی با پرداخت حق بیمه


در همین خصوص یک منبع آگاه در ستاد کل نیروهای مسلح در گفتگو با خبرنگار حوزه نظام وظیفه گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، با تأیید غفلت برخی دستگاه‌های اجرایی در بیمه کردن سربازان امریه گفت: بعضی از سازمان‌ها باید بخشی از حق بیمه سرباز را از حقوقش کم کنند و بخش دیگر را هم خود سازمان پرداخت کند.

این منبع آگاه افزود: متأسفانه بعضی از سازمان‌ها مانند جهادکشاورزی، نه تنها سهم خود را واریز نکرده‌، بلکه از حقوق سرباز بخش مربوط به بیمه را کم کرده‌اند، اما مبلغی به حساب سازمان تأمین اجتماعی نیرو‌های مسلح واریز نشده است.

این منبع آگاه با اشاره به افزایش بدهی این دستگاه‌ها به سازمان تأمین اجتماعی نیروهای مسلح تصریح کرد: با ندادن هزینه بیمه، این سازمان نتوانسته دفترچه بیمه برای این افراد صادر کند.

وی در پاسخ به این سوال که سربازان برای پیگیری کارشان به کجا باید مراجعه کنند، گفت: سربازان برای پیگیری باید به سازمان محل خدمتشان مراجعه کنند و در خواست واریز پول‌هایشان به بیمه را بدهند.

انتهای پیام/

برچسب ها: نظام وظیفه ، سربازی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۴
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۵۲ ۳۱ مرداد ۱۳۹۸
بیشترین ظلم و بی عدالتی شامل سربازان عزیز هست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۲۹ ۱۴ مرداد ۱۳۹۸
منم دفترچه ندارم متاهلم با یه بچه هر چی دکتر رفتم آزاد پرداخت کردم ماهی 84 تومن از حقوقم کسر میشه ظلم از این بیشتر
Germany
سرباز امریه جهاد
۱۰:۳۱ ۲۷ دی ۱۳۹۷
من به شخصه فقط بخاطر ترس از عاقبت خدمت خودم به دیوان عدالت اداری شکایت نکردم چون ممکنه محل خدمت منو تغییر بدن . به خودشون به مدیر اداری ، رئیس سازمان ، بازرسی سازمان ،بازرسی کل کشور ، نامه زدیم ولی هیچکس جوابگو نیست. اما همین آدما اگه خودشون و خانوادشون یک ماه دفترچه بیمه نداشته باشن چکار میکنن؟؟ در حالی که من و هم خدمتی هام بیشتر از یکساله که بیمه نیستیم
Iran (Islamic Republic of)
امیر
۰۹:۳۵ ۲۵ دی ۱۳۹۷
بنده هم مستثنی نیسم از این قضیه و الان دقیقا ۱۳ ماهه که بیمه درمانی ندارم و خیلی اذیت میشم
France
محسن
۰۸:۴۰ ۲۵ دی ۱۳۹۷
سلام
الان ۱۳ ماه از خدمت ما تو جهاد کشاورزی میگذره و دفترچه درمانی نگرفتیم. به هرجا هم مراجعه میکنیم میندازن گردن وزارت جهاد کشاورزی. اونجا هم میگن "۸ میلیارد بدهکاریم و پرداخت هم نمیکنیم. هر اتفاقی هم بیفته مسئولیتش با خودتونه"
عاجزانه ازتون میخوام این موضوع رو پیگیری کنید. چند هزار سرباز این شرایط رو دارن و دستشون هیچ جا بند نیست
Iran (Islamic Republic of)
سرباز امریه
۱۴:۵۴ ۲۴ دی ۱۳۹۷
خب الان کی باید پاسخگو باشه؟
پول بیمه که از ما کسر میشه ولی خبری از دفترچه بیمه نیست
هزینه اموزش رو که سازمان باید بده از خودمون گرفتن
هزینه خوراک و رفت و امد و غیره رو هم ک انداختن گردن خانواده ها
Iran (Islamic Republic of)
مهدی
۱۱:۳۴ ۲۴ دی ۱۳۹۷
من منکر بی قانونی و ظلم در حق سربازان نیستم ولی هر سربازی میتواند در صورت سانحه به مراجعه به مراکز درمانی نیروی های مسلح در سراسر کشور از خدمات درمانی رایگان بهره مند شود.
Iran (Islamic Republic of)
میلاد
۱۰:۱۶ ۰۱ بهمن ۱۳۹۷
خیر دوست عزیز - تا زمانی که دفترچه بیمه نداشته باشن سربازها نمی تونن از درمانگاه ها استفاده کنن - یا باید دفترچه داشته باشن و یا معرفی نامه از مرکزی که دارن خدمت میکنن متاسفانه برای سربازهای امریه هیچکدوم از این دو صادر نمیشه و باید هزینه ها را آزاد پرداخت کنند ، الان در اطراف من ( خودم هم سرباز امریه هستم و 13 ماهه دفترچه ندارم ) هستن سربازهایی که حتی دچار شکستی و تصادف شدن و هزینه ها را کامل آزاد پرداخت کردن -- متاسفانه حقوق اولیه ما داره نادیده گرفته میشه ، به راحتی هرچه تمام تر
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۱۸ ۲۴ دی ۱۳۹۷
این تنها مربوط ب سربازان نیس من یه معلمی واسم تعریف کرد گفت من پونزده ساله ک دارم قرارداری کارمیکنم ولی پنج سال بیمه بیشتر برام نزدن اخه چرا باید اینجوری بشه حقشوضایع کردنداصلا خدا خوش میاد توی اداره بیمه یه سری ادم ک اینطورشده؟؟؟!!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۳۶ ۲۴ دی ۱۳۹۷
سلام یک فکر اساسی باید برای قانون سربازی اندیشید و عمل کرد یکی این اجباری بودنش و یکی هم عادلانه صورت گرفتنش چرا از ظرفیتهای محل سکونت افراد استفاده نمی کنید. تا هم دور از محل زندگی نباشند و هم تربیت سرباز صورت بگیرد؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۲۵ ۲۴ دی ۱۳۹۷
خودمم ۲ سال خدمت کردم الان بیکارو آواره بدون کارو زندگی با مدرک کارشناسی ارشد معدل الف.
ایران = سهمیه و پارتی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۲۵ ۲۴ دی ۱۳۹۷
بیچاره مردم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۰۸ ۲۴ دی ۱۳۹۷
همه اونايي كه رفتن با علاقه نرفتن خدمت.. كلي هزينه كرديم و 2 سال از بهترين زمانهاي زندگيمون رو به باد داديم.خداييش جايي هم نيست سازنده باشه. بعد از 30 سال كار كردن بايد بري پول بيمه سربازي رو هم پرداخت كنيم.مگه ما بيمه نداديم مگه 2 سال سر كوچه واستاده بوديم كه الان پولشو بايد بديم. كسي پاسخگو نيست..مردم بدبخت هم كلي پول مجبورن بدن..
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۳:۱۰ ۲۴ دی ۱۳۹۷
چرا درست انجام نمیشه
آخرین اخبار