جنیدی در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

آلمان با استرداد دیپلمات ایرانی موافقت نکرد/ دولت ادعای اروپایی‌ها را پیگیری کرده است

معاون حقوقی رئیس جمهور گفت: دولت براساس موارد ادعایی غربی‌ها پیگیری‌هایی را در وزارت اطلاعات انجام داده است.

آلمان با استرداد دیپلمات ایرانی موافقت نکرد/ دولت ادعای اروپایی‌ها را پیگیری کرده استبه گزارش خبرنگار حوزه دولت گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، پلیس آلمان چند ماه پیش یک دیپلمات ایرانی را با ادعای برنامه‌ریزی برای بمب‌گذاری در تجمع گروهک تروریستی منافقین بازداشت کرده بود.

لعیا جنیدی معاون حقوقی رئیس جمهور در گفت‌و‌گو با خبرنگار حوزه دولت گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، در رابطه با آخرین وضعیت دیپلمات‌ ایرانی دستگیر شده در آلمان گفت: ایران درخواست استرداد این دیپلمات‌ را داشته، اما آلمان با استرداد وی موافقت نکرده است.

جنیدی در خصوص ادعای اروپایی‌ها در این پرونده گفت: فرد مورد نظر اصل عمل انتسابی را مرتکب نشده است و در زمان مورد بحث به عنوان مامور دولت جمهوری اسلامی ایران در آلمان در راستای وظایف ماموریت کنسولی خود امور قانونی محوله را انجام می‌داده است.

معاون حقوقی رئیس جمهور با اشاره به اینکه بین ایران و کشور‌های غربی در مورد این موضوع اختلاف نظر وجود دارد، گفت: اتحادیه اروپا مدعی است که در بررسی‌های خود به شواهدی در این زمینه دست‌یافته است، البته این موضوع ابدا مورد تایید دولت ایران نیست. با این وجود دولت  براساس موارد ادعایی اروپایی‌ها پیگیری‌هایی را در وزارت اطلاعات انجام داده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار