فروش جدیدترین پهپاد صهیونیستی به جمهوری آذربایجان

روزنامه صهیونیستی جروزالم پست از فروش جدیدترین پهپاد اسرائیلی ساخت شرکت البیت، که قادر به انجام عملیات دوربرد و انتحاری است، به جمهوری آذربایجان خبر داد.

فروش جدیدترین پهپاد صهیونیستی به جمهوری آذربایجانبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، روزنامه صهیونیستی جروزالم پست، از فروش جدیدترین پهپاد اسرائیلی ساخت شرکت صهیونیستی البیت، که قادر به انجام عملیات دوربرد و انتحاری است، به جمهوری آذربایجان خبر داد.

این پهپاد‌های انتحاری اسکای استرایکر نام دارند و از سوی شرکت سازنده مهاجم بی‌صدا، نامرئی و غافلگیر کننده توصیف شده است. این پهپاد می‌تواند کلاهکی با وزن بیش از ۱۰ کیلوگرم را حمل کرده و تا ۲ ساعت پرواز مداوم داشته باشد. حداکثر سرعت این پهپاد ۱۸۵ کیلومتر در ساعت است.

یک وبگاه آذربایجانی به نام آذر دیفنس نیز نوشته که باکو اولین مشتری پهپاد اسکای استرایکر است. این وبگاه همچنین تصویری از الهام علی‌اف رئیس جمهور آذربایجان را در حال بازدید از یک فروند پهپاد انتحاری دیگر ساخت صنایع هوا -فضای رژیم صهیونیستی که هاروپ نام دارد، منتشر ساخته است.

به گزارش جروزالم پست، جمهوری آذربایجان که تامین کننده اصلی نفت خام به اسرائیل است در سال‌های اخیر به مشتری اصلی جنگ افزار‌های ساخت رژیم (اسرائیل) مبدل شده است. موسسه سوئدی سیپری نیز در گزارش خود، این کشور را سومین خریدار عمده سلاح ساخت رژیم صهیونیستی و به ارزش ۱۳۷ میلیون دلار در سال ۲۰۱۷ معرفی کرد.

به نوشته این روزنامه، در جریان تنش بین ارمنستان و جمهوری آذربایجان در سال ۲۰۱۶ در منطقه قره باغ، باکو از پهپاد‌های انتحاری ساخت اسرائیل علیه ارمنستان استفاده کرد. به دنبال این حادثه آرمن ملکونیان سفیر ارمنستان در مصر اعتراض رسمی کشورش در مورد استفاده از این سلاح‌ها را به اسرائیل اعلام و تاکید کرد که وظیفه تل‌آویو است که درباره عدم استفاده از سامانه‌های تسلیحاتی ساخت خود در مناقشه بین آذربایجان و ارمنستان تضمین دهد.

گزارش‌ها همچنین حکایت از آن دارند که از زمان شدت گرفتن تنش باکو و ایروان در خاتمه آوریل (فروردین) ۲۰۱۶، آذربایجان هزینه‌های تسلیحاتی خود را افزایش داده و تجهیزات نظامی دیگری را از اسرائیل، روسیه، پاکستان و ترکیه خریداری کرده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار