«نشانی تا کلید» به روی آنتن شبکه چهار می رود

«نشانی تا کلید»در ایام الله دهه فجر به روی آنتن شبکه چهار سیما می‌رود.

«نشانی تا کلید» به روی آنتن شبکه چهار می رودبه گزارش حوزه رادیو تلویزیون گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، «نشانی تا کلید» به تهیه کنندگی و کارگردانی امید داوری در ۱۳ قسمت ۵۰ دقیقه‌ای در گروه ادب و هنر شبکه چهار سیما تهیه و تولید می‌شود و به بررسی آثار هنری مرتبط با انقلاب اسلامی می‌پردازد.

داوری در خصوص این برنامه گفت: در «نشانی تا کلید» با هنرمندان بزرگی که در طول چهار دهه انقلاب اسلامی فعالیت هنری داشتند، گفتگو می‌کنیم.

وی افزود: این یک ویژه برنامه گفتگو محور است که در هر قسمت با هنرمندان یک رشته هنری مانند تئاتر، سینما، خوشنویسی، دیوارنگاری، گرافیک و نقاشی، گفتگو و تاثیر انقلاب اسلامی را در این رشته‌ها را بررسی می‌کنیم.

داوری به برخی از هنرمندان این برنامه اشاره کرد و گفت: دو منتقد روزبه حسینی و رضا آشفته در خصوص فعالیت‌های تئاتری زنده یاد محمود استادمحمد، نمایشنامه‌نویس، کارگردان و بازیگر تئاتر ایرانی گفتگو می‌کنند.  رامتین شهبازی با مدیر عامل خانه سینما، منوچهر شاهسواری در خصوص سینما گفتگو می کند و در قسمت انیمیشن کیارش زندی با احمد عربانی صحبت می‌کند.

وی افزود: کیخسرو خروش چهره ماندگار هنر، استاد ارشد خوشنویسی ایران که اولین پرتره او از امام خمینی (ره) در کتاب‌های درسی منتشر شده، هنرمند دیگری است که در بخش خوشنویسی با او گفتگو می‌شود.

تهیه کننده «نشانی تا کلید» در خصوص آیتم‌های برنامه گفت: در این برنامه ۵۰ دقیقه‌ای در میان گفتگوی هنرمندان، میان برنامه‌های مختلفی از آثار هنرمندان مرتبط با موضوع بحث، پخش می‌شود.

داوری گفت:تولید این ویژه برنامه سیزده قسمتی به پایان رسیده است و هم اکنون مراحل تدوین را سپری می‌کند.

حضور سعیدرضا عاملی در برنامه «زاویه»

مجله تصویری «زاویه» این هفته با حضور حجت‌الاسلام  سعیدرضا عاملی، دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی به موضوع «پرسش از آینده شورای عالی انقلاب فرهنگی» اختصاص خواهد داشت.

 رهبر معظم انقلاب فلسفه وجودی شورای عالی انقلاب فرهنگی را انفاذ و تبیین فرهنگ انقلاب اسلامی و بازآرایی جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی می‌دانند. ایشان در جایی دیگر این شورا را قرارگاه اصلی فرهنگ و علم کشور عنوان می‌کنند که این رسالت سنگین موجب می‌شود هم انتظارات از این شورا بالا باشد و هم دشواری‌های زیادی بر سر راه آن قرار داشته باشد.

حجت‌الاسلام سعیدرضا عاملی با رأی اعضای شورای عالی انقلاب فرهنگی، تنفیذ مقام معظم رهبری و با حکم رئیس جمهور، دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی شد. عاملی به جای مخبر دزفولی که ۱۳ سال دبیری این شورا را بر عهده داشت به این سمت منصوب شده است. سعیدرضا عاملی، استاد علوم ارتباطات دانشگاه تهران و رئیس دانشکده مطالعات جهان اسلام دانشگاه تهران است.

محمدرضا مخبر دزفولی در دوران دبیری خود تلاش کرد شورای عالی انقلاب فرهنگی از جزئی نگری و روزمرگی به سوی نگاهی راهبردی حرکت کند. تدوین اسنادی مانند نقشه جامع علمی کشور، سند مهندسی فرهنگی و سند تحول بنیادین آموزش و پرورش نشانگر چشم انداز شورای عالی انقلاب فرهنگی در این دوران است. یکی از کار‌های پیش روی سعیدرضا عاملی می‌تواند به ساماندهی اسناد راهبردی و متعدد مصوب شورا باشد. اصلی‌ترین وظیفه شورای عالی انقلاب فرهنگی سیاست گذاری و رصد است. سیاست‌های زیادی روی میز این شورا قرار دارد که سعیدرضا عاملی وظیفه هماهنگی، پایش، بازنگری و اجرایی کردن آن‌ها را بر عهده دارد.

برنامه «زاویه» به تهیه‌کنندگی علی خواجه و با اجرای حبیب‌الله رحیم‌پور هر هفته چهارشنبه‌ها ساعت ۲۱ از شبکه چهار سیما پخش می‌شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار