تاکید وزیران خارجه ایران و عراق بر اجرایی کردن توافقات امضا شده میان دو کشور

وزارت خارجه عراق در بیانیه‌ای از رایزنی وزیران خارجه ایران و عراق در مورد اجرایی کردن توافق‌های امضا شده میان دوکشور خبر داد.

تاکید وزیران خارجه ایران و عراق بر اجرایی کردن توافقات امضا شده میان دو کشوربه گزارش حوزه سیاست خارجی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از السومریه نیوز، دفتر وزارت خارجه عراق در بیانیه‌ای در رابطه با دیدار محمد جواد ظریف، وزیر خارجه ایران با محمد علی حکیم، همتای عراقی خود نوشت: در دیدار وزیران خارجه ایران و عراق در رابطه با روابط دوجانبه، مسائل مورد اهمیت دو کشور همسایه، وضعیت کنونی منطقه و همچنین اجرایی کردن توافق‌های امضا شده میان دو کشور بحث و گفتگو شد.

در این بیانیه آمده است که محمد علی الحکیم بر تقویت روابط کشورش با تمام کشور‌های جهان و خصوصا کشور‌های همسایه بر اساس منافع مشترک و دور کردن خطر‌های مشترک تاکید کرد.

وی افزود: روابط میان ایران و عراق در سایه سفر‌های متقابل مسئولان ایرانی و عراقی پیشرفت قابل توجهی داشته است و عراق خواستار گسترش و تقویت این روابط در تمامی زمینه‌ها به منظور خدمت به دو ملت همسایه است.

از سوی دیگر، محمد جواد ظریف، وزیر خارجه کشورمان بر ایستادگی ایران در کنار عراق در جنگ با تروریسم و تداوم حمایت و همراهی از این کشور در مرحله بازسازی تاکید کرد و از پیروزی‌هایی که نیرو‌های امنیتی عراقی محقق کردند تمجید کرد.

 محمدجواد ظریف، وزیر خارجه ایران بعد از ظهر دیروز (یکشنبه) در راس یک هیات بلندپایه سیاسی و اقتصادی وارد فرودگاه بغداد شد. ظریف در هنگام ورود به عراق در فرودگاه بغداد مورد استقبال تعدادی از مقامات وزارت خارجه این کشور قرار گرفت و بلافاصله بعد از ورود به عراق مذاکراتش را با مقامات این کشور آغاز کرد.

محمد جواد ظریف با عادل عبدالمهدی نخست وزیر عراق، محمدعلی الحکیم،وزیر خارجه و عمار حکیم رهبر جریان حکمت ملی عراق دیدار کرد. او قرار است امشب هم با برهم صالح رئیس‌جمهور عراق دیدار کند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار