توافق پمپئو و بن سلمان در خصوص تنش‌زدایی در یمن!

بنابر اعلام سفارت آمریکا در ریاض، مایک پمپئو  و محمد بن سلمان درباره تنش‌زدایی نظامی در یمن و پایبندی به توافق صلح سوئد به توافق رسیدند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از خبرگزاری رویترز, مایک پمپئو، وزیر امور خارجه آمریکا و محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان سعودی، امروز (دوشنبه) درباره اهمیت تنش زدایی در عملیات نظامی در یمن در بحبوحه تلاش های صلح خاورمیانه برای پایان دادن به این درگیری به توافق رسیدند.

سفارت آمریکا در ریاض پس از دیدار پمپئو و محمد بن سلمان در پیامی توئیتری نوشت: "درباره یمن، بر لزوم ادامه تنش زدایی و پایبندی به توافقات سوئد به خصوص آتش‌بس و جابجایی نیروها در الحدیده، توافق شد."

انصارالله و دولت یمن (مستعفی) تحت حمایت عربستان سعودی در جریان گفتگوهای صلح در سوئد در ماه دسامبر درباره اجرای آتش بس در بندر الحدیده و خروج نیروها از این شهر بندری راهبردی در دریای سرخ به توافق رسیدند.

مایک پمپئو در چارچوب سفر خاورمیانه‌ای خود، شب گذشته در ریاض از سوی عادل الجبیر، وزیر مشاور در امور خارجی عربستان و خالد بن سلمان، سفیر این کشور در واشنگتن مورد استقبال قرار گرفت.

بازسازی و تقویت روابط با متحدان عرب به ویژه سعودی‌ها و صف‌کشی آن‌ها علیه ایران در صدر برنامه‌های هیئت دیپلماتیک آمریکا در سفر به منطقه قرار دارد.

انتهای پیام/

برچسب ها: عربستان ، آمریکا ، یمن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار