معاون مبارزه با جعل و کلاهبرداری پلیس آگاهی پایتخت؛

دستگیری افرادی که با فروش خودرو‌های کرایه‌ای کلاهبرداری می‌کردند

سرهنگ تقی پور از دستگیری افرادی خبر داد که با کرایه اتومبیل‌های مدل بالا از ۴ موسسه کرایه خودرو کلاهبرداری کرده بودند.

به گزارش خبرنگار حوزه حوادث و انتظامی گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، سرهنگ جهانگیر تقی پور معاون مبارزه با جعل و کلاهبرداری پلیس آگاهی تهران بزرگ اظهار کرد: پرونده‌ای با موضوع کلاهبرداری به شیوه کرایه اتومبیل و فروش آن با اسناد جعلی به ارزش ۲ میلیارد تومان به دادخواهی ۴ نفر از شهروندان از مرجع قضائی به اداره چهاردهم پلیس آگاهی تهران ارجاع شد.
 
وی با بیان اینکه مالباختگان این پرونده مدیران موسسه کرایه اتومبیل هستند، افزود: آن‌ها اظهار داشتند که خودرو‌های موسسه شان را برای مدت مشخصی به عنوان اجاره به ۳ زن و یک مرد که ساکن در منازل گرانقیمت شمال تهران بودند، تحویل داده و مقرر بود که خودرو‌ها را پس از اتمام مدت اجاره به موسسه تحویل دهند، ولی متاسفانه پس از اتمام مدت اجاره، خودرو‌ها به موسسه تحویل داده نشده و با مراجعه به محل سکونت آنها، متوجه شده ایم که منازل مسکونی شان اجاره‌ای بوده و آن‌ها نقل مکان کرده اند.
 
دستگیری افرادی که با فروش خودرو‌های کرایه‌ای کلاهبرداری می‌کردند
 
سرهنگ تقی پور بیان اینکه متهمان، خودرو‌ها را با سند‌های جعلی فروخته و به نام سایر اشخاص منتقل کرده بودند، بیان کرد: در تحقیقات پلیسی، مخفیگاه ۲ تن از متهمان در مهرشهر کرج شناسایی و با هماهنگی مقام قضائی، هر ۲ متهم در عملیات‌های همزمان و هماهنگ دستگیر و به پلیس آگاهی تهران منتقل شدند.
 
وی افزود: متهمان در همان بازجویی‌های اولیه به جرم خود اعتراف و اظهار داشتند به صورت اتفاقی با شخصی به نام  (الف) آشنا شده ایم و با دادن وعده و و عید و کرایه کردن منازل گرانقیمت در شمال تهران، ما را به موسسه‌های اجاره خودرو، معرفی کرده و سپس کلیه مدارک را به وی تحویل داده ایم و پس از جعل مدارک خودروها، آن‌ها را با آگهی در سایت دیوار فروخته ایم.
 
معاون مبارزه با جعل و کلاهبرداری پلیس آگاهی پایتخت با اشاره به شناسایی مخفیگاه  (الف) در مهرشهر کرج و دستگیری متهم سوم پرونده، تصریح کرد: با شناسایی و دستگیری متهم سوم، مخفیگاه متهم اصلی پرونده باند جعل و کلاهبرداری خودرو‌های کرایه‌ای در اسلام آباد غرب شناسایی شد.
 
وی افزود: با هماهنگی مقام قضائی و پلیس آگاهی اسلام آباد، متهم اصلی پرونده در یک عملیات ضربتی دستگیر و به پلیس آگاهی تهران منتقل شد.
دستگیری افرادی که با فروش خودرو‌های کرایه‌ای کلاهبرداری می‌کردند
 
سرهنگ تقی پور اضافه کرد: با دستگیری متهم اصلی، یکی دیگر از متهمان این باند که اسناد را جعل و در اختیار افراد اجیر شده قرار می‌داد شناسایی و ماموران اداره چهاردهم پلیس آگاهی موفق شدند متهم پنجم پرونده این باند ۷ نفره کلاهبرداری خودرو‌های کرایه‌ای را دستگیر کنند.
 
معاون مبارزه با جعل و کلاهبرداری پلیس آگاهی پایتخت خاطرنشان کرد: تا کنون ۵ تن از اعضای این باند شناسایی و دستگیر شده اند و دستگیری اعضاء دیگر ادامه دارد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار