صدراعظم نوری گفت: یک هزار و ۴۰۰ مورد از اموال شهرداری در اختیار افراد حقیقی و حقوقی است که باید به شهرداری بازگردانده شوند.

یک هزار و 400 فقره از اموال شهرداری در اختیار افراد غیرمجاز/ بیشتر این اموال، ملک هستندزهرا صدراعظم نوری عضو شورای شهر تهران در گفتگو با خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به بخشی از سخنان هفته گذشته حناچی مبنی‌بر اینکه ۲۰۰ ملک و خودروی شهرداری در اختیار مدیران گذشته است، اظهار کرد: طبق اقداماتی که انجام شده، یک هزار و ۴۰۰ مورد از اموال شهرداری در اختیار افراد حقیقی و یا حقوقی است که باید به شهرداری بازگردانده شود.

عضو شورای شهر تهران با تأکید بر اینکه بخش عمده این یک هزار و ۴۰۰ مورد از اموال شهرداری، ملک هستند، تصریح کرد: شهرداری تلاش می‌کند تا با سازوکار اخلاقی این اموال را پس بگیرد، اما اگر این افراد امتناع کنند از طریق مراجع قضایی اقدام خواهد شد.

وی افزود: اگر همه اطلاعات به صورت شفاف و قابل دسترس برای همه مردم باشد، دیگر چیزی پنهان نمی‌ماند که افرادی از آن سوءاستفاده کنند.

صدراعظم نوری با تأکید بر اینکه اموال و دارایی‌های شهرداری متعلق به شهروندان است و جز با مجوز‌های خاص که مستدل هستند، نمی‌توان از آن‌ها استفاده اختصاصی کرد، گفت: اگر در مقاطعی شهرداری بعضی از اموالش را در اختیار اشخاص حقیقی یا حقوقی قرار داده، اول باید مشخص شود که این اموال در اختیار چه کسانی بوده و دوم اینکه باید طی یک توافقنامه‌ای و با قید زمان مشخص شده باشد که مهلت این واگذاری‌های صورت گرفته چه زمانی به پایان می‌رسد، تا آن فرد یا تشکیلات اموال را برگردانند.

عضو شورای شهر تهران افزود: متأسفانه شاهدیم که در سنوات گذشته اموال شهرداری در اختیار اشخاص حقیقی و حقوقی قرار گرفته که برخی از آن‌ها توافق نداشته و زمان‌شان هم مشخص نشده است و اکنون شورا در حال پیگیری این موضوع است تا لیستی از این اموال را استخراج کند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار