در ۹ ماهه امسال؛

ترانزیت ۷ میلیون تن کالا از مرز‌های کشور

سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای اعلام کرد: در ۹ ماهه امسال بیش از ۷ میلیون و ۶۵ هزار تن کالا از ۳۲ مرز فعال زمینی و آبی کشور ترانزیت شد.

ترانزیت ۷ میلیون تن کالا از مرز‌های کشوربه گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از سازمان راهداری، مدیرکل دفتر ترانزیت و حمل نقل بین المللی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گفت: بیش از ۷ میلیون و ۶۵ هزار تن کالا از ۳۲ مرز فعال زمینی و آبی کشور در ۹ ماه سال جاری ترانزیت شد که این مقدار نسبت به مدت مشابه سال قبل ۴ درصد افزایش داشته است.

وی در ادامه افزود: در این مدت از مجموع کالا‌های ترانزیت شده، ۲ میلیون و ۶۳۷ هزار تن را مواد نفتی و ۴ میلیون و ۴۲۷ هزار تن را مواد غیرنفتی تشکیل داده‌اند که عمده‌ترین بخش مواد غیرنفتی کالا‌هایی نظیر مواد سوختی، قطعات یدکی، انواع پنبه، محصولات کشاورزی و مواد غذایی بوده است.

نفیسی افزود: در مدت زمان یاد شده، از میان مرز‌های کشور، بندر شهید رجایی با ۲ میلیون و ۶۷ هزار تن معادل ۲۹ درصد فعال‌ترین مرز در زمینه ترانزیت ورود کالا به شمار می‌رود. پس از آن مرز‌های پرویز خان با ۲۲ درصد، بازرگان و باشماق با ۱۰ درصد در رده‌های بعدی قرار دارند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار