شرایط استفاده از شیرین کننده‌های طبیعی در موادغذایی

تارودی گفت:صنایع غذایی کشور وارد حوزه شیرین کننده‌های طبیعی شده‌اند.

‎خیز صنایع غذایی برای جایگزینی قند و شکر با شیرین کننده‌های طبیعی/ با متخلفان در حوزه غذا برخورد می‌کنیمبه گزارش خبرنگار   حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، علی خوشخو کارشناسان سازمان ملی استاندارد ایران  حاشیه جلسه هم اندیشی صاحبان صنایع غذایی شرکت کننده در نخستین کنگره ملی نوآوری در علوم و فناوری غذایی در جمع خبرنگاران گفت: تولید کنندگان بر اساس استانداردهای سازمان ملی استاندارد کشور می توانند از قند و شکر در موادغذایی استفاده کنند.

 وی افزود: استفاده از شیرین کننده‌های طبیعی در صورتی مجاز است که آیتم های کیفیت فرآورده ها تحت تاثیر قرار نگیرد و افزودن شیرین کننده‌های طبیعی اثر منفی بر سلامت فرآورده نداشته باشد.

کارشناس سازمان ملی استاندارد ایران اظهارکرد: اگر قرار است شیرین‌کننده طبیعی به مواد غذایی اضافه شود نباید فاکتورهای در نظر گرفته شده سازمان ملی استاندار در موادغذایی تحت تاثیر قرار گیرد.

 خوشخو گفت: ما تولید کنندگان صنایع غذایی را محدود نمی کنیم که از چه شیرین کننده هایی استفاده کنند اما شیرین کننده طبیعی که به مواد غذایی اضافه می‌شود نباید آن را دستخوش تغییرات کند و کیفیت آن تحت تاثیر قرار گیرد.

 کارشناس سازمان ملی استاندارد ایران بیان کرد: ما در استفاده از قند شکر و انواع شیرین کننده ها الزاماتی داریم و اگر شرکتی این الزامات را رعایت نکنند با آنها برخورد می‌کنیم.

 وی در پاسخ به سوالی درباره  استفاده  از ذرت دامی برای تولید اسنک پف‌دار و نحوه نظارت بر کارخانه‌های صنایع غذایی، گفت: ما به طور مداوم نظارت خود را بر صنایع غذایی انجام می‌دهیم و در تمام کارخانه ها یک مسئول کنترل کیفی داریم که مواد اولیه مورد استفاده در مواد غذایی را چک می کنند و  با متخلفان جدی برخورد می‌کنیم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار