امدادرسانی به ۱۱۳ خودروی گرفتار در برف/بازگشایی ۶۳۰ کیلومتر راه روستایی در اردبیل

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اردبیل از امدادرسانی به ۱۱۳ خودروی گرفتار در برف و کولاک در جاده‌های استان اردبیل خبر داد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، علی رحمتی، مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اردبیل با بیان اینکه از شب گذشت تاکنون ۶۳۰ کیلومتر راه روستایی بازگشایی و هزار و ۸۰۳ کیلومتر باند برف‌روبی شده است، افزود: تاکنون ۷۲ جاده روستایی رفع مسدودیت و ۱۱۳ خودرو در برف مانده نیز رهاسازی شده‌اند.
وی درباره آخرین وضعیت محور‌های اصلی و روستایی در پی برودت هوا و بارش برف اخیر بیان کرد: در شهرستان‌های خلخال و کوثر و گردنه صایین بارش برف شدید را داشتیم و بر اثر آن راه‌های حدود ۱۰۵ روستا در شهرستان خلخال و ۱۰۰ روستا در شهرستان کوثر مسدود شد.
عضـو شورای اداری استان اردبیل افزود: در حال حاضر جاده‌های ۵۵ روستا بازگشایی شده است، البته عملیات بازگشایی ۱۷ روستا امروز به پایان می‌رسد که این محور‌ها اغلب کولاک‌پذیر هستند و غالبا در برف و بارندگی شدید با مسدودی مقطعی همراهند.
رحمتی تصریح کرد: از ۱۰۵ روستا در خلخال نیز تا به حال راه‌های حدود ۲۵ روستا بازگشایی شده است و همکاران از شب گذشته مشغول به کار هستند و عملیات برف‌روبی و بازگشایی محور‌ها تا امروز ادامه دارد.
وی گفت: بیشترین برف را در خلخال و اسالم داشتیم که منجر به تعطیلی مدارس شده؛ هرچند در حال حاضر بارش برف قطع شده است.
رئیس کمیته حمل و نقل ستاد اجرائی خدمات سفر استان اردبیل به رانندگان و ترددکنندگان در جاده‌های استان توصیه کرد هنگام تردد از محور‌های مواصلاتی به ویژه مناطق کوهستانی و گردنه‌ها تجهیزات زمستانی از جمله زنجیرچرخ به همراه داشته باشند، قبل از سفر از آخرین وضعیت راه‌ها توسط سامانه ۱۴۱ مرکز مدیریت راه‌های سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای مطلع شوند و به توصیه‌های پلیس و راهداران حتما توجه کافی داشته باشند.
انتهای پیام/ح

جاده‌های ۵۵ روستای اردبیل بازگشایی شده است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.