وزیر نیرو:

مقطع چهل ساله انقلاب فرصتی برای ارزیابی عملکردها از جمله در موضوع گزینش است

اردکانیان گفت: مقطع چهل ساله پیروزی انقلاب اسلامی فرصت مناسبی برای ارزیابی عملکرد‌ها در عرصه‌های مختلف از جمله مقوله گزینش است.

مقطع چهل ساله انقلاب فرصتی برای ارزیابی عملکردها از جمله در موضوع گزینش استبه گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو (پاون)، رضا اردکانیان وزیر نیرو در نشست با حجت‌الاسلام ناصر نقویان دبیر هیئت عالی گزینش کشور با تاکید بر اینکه در حال حاضر، گزینش با ظرافت و دقت بسیار در حال انجام است، گفت: در رابطه با موضوع گزینش، حتما باید یک پیوستگی ایجاد شود تا مجموعه‌های سازمانی که مسئولیت‌هایی هم دارند، به نوعی در ارتباط با هم قرار گیرند تا با نظارت کافی و مستمر از بروز مشکلات در آینده جلوگیری شود.

وی با اشاره به فرمایش مقام معظم رهبری که می‌بایست به موضوع گزینش، هم به عنوان "هدف"، هم به عنوان "فرایند" توجه کنیم، اظهار کرد: در طول چهل سال گذشته شاهد بودیم که تنها با انتخاب‌های صحیح و مناسب، کار به سرانجام مطلوب نرسیده و در طول مسیر می‌بایست ساز و کار‌هایی برای نظارت هم داشته باشیم یا اگر داریم لازم است در یک پیوستگی به‌کار گرفته شوند.


بیشتر بخوانید:  فراخوان وزارت نیرو برای انتخاب پنج مدیر بخش آب و فاضلاب


اردکانیان با اشاره به اهمیت انتخاب صحیح گزینش‌گران افزود: گزینش صرف تنها در خصوص گزینش‌گران صدق می‌کند؛ چرا که گزینش‌گران باید با اطمینان صددرصد به گونه‌ای انتخاب شوند تا در حین فرایند کارشان هیچ مشکلی متوجه خود این افراد نباشد.

وزیر نیرو تصریح کرد: مقطع چهل ساله پیروزی انقلاب اسلامی فرصت مناسبی است تا به ارزیابی عملکرد‌ها در عرصه‌های مختلف از جمله مقوله گزینش پرداخته و فاصله آنچه که جزو اهداف بوده و آنچه محقق شده را رصد کنیم؛ اگر جا‌هایی نیازمند تصحیح است اصلاح و اگر نیازمند تاکید است موکداً دنبال کنیم.

وی با بیان اینکه گزینش در تمام دنیا وجود دارد و همه سعی می‌کنند انتخاب‌هایشان بهترین باشد، بیان کرد: اصولاً در کادر دولت قرار گرفتن، خارج از رتبه و مرتبه، یک فرصت است که در اختیار همگان قرار نمی‌گیرد و سعی می‌شود افرادی از این فرصت بهره‌مند شوند که شایستگی‌های لازم و شرایط احراز را داشته باشند.

اردکانیان، وزارت نیرو را به‌دلیل داشتن ساختار شبه خصوصی و نوع فعالیت شرکت‌های زیرمجموعه، علاوه بر لزوم کیفیت و صحت انجام کار، نیازمند توجه و نظارت دقیق دانست و افزود: وزارت نیرو دستگاهی است که بیشترین ارتباط را با مردم و همه آحاد کشور در همه نقاط داشته و خدمتی که ارائه می‌کند در معرض دیدگاه همه شهروندان است، از این‌رو اعتماد عمومی به صحت عمل این دستگاه وابسته است.

انتهای پیام/

اهمیت پیوستگی مجموعه‌های مسئول در گزینش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار