مدیرعامل سازمان منطقه آزاد اروند گفت: طرح جامع منطقه آزاد اروند به‌نوعی تکلیف و وضعیت آبادان و خرمشهر را در برنامه‌های توسعه شهری روشن می‌کند .

زمانی مدیرعامل سازمان منطقه آزاد اروند درنشست  کارگروه تبصره یک ماده هشت در سازمان منطقه آزاد اروند در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از آبادان ، گفت: تصویب طرح جامع منطقه آزاد اروند نقطه عطفی در برنامه‌ها و روند پیشرفت شهرهای آبادان و خرمشهر بوده است.

وی افزود: طرح جامع منطقه آزاد اروند به‌نوعی تکلیف و و ضعیت این دو شهر را در برنامه‌های توسعه شهری روشن می‌کند و تمام موارد قانونی آن مشخص‌شده است.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد اروند گفت: ازاین‌پس طرح‌های جامع پیشین اعتبار قانونی نداشته و هرگونه استناد و تصمیم بر اساس آن‌ها خلاف قانون است که این موضوع به ادارات مستقر در منطقه آزاد اروند نیز ابلاغ می‌شود.

زمانی افزود: یک طرح راهبردی نیز برای منطقه آزاد اروند در نظر می‌گیریم که مکمل طرح تفصیلی است و در آن شکل و مسیر کسب‌وکارها در منطقه با توجه به نیازها و ظرفیت‌ها مشخص می‌شود.

وی ادامه داد: طرح جدید تا حد زیادی نافی طرح‌های پیشین نیست و ملاحظات طرح‌های گذشته در آن لحاظ شده است تا شهرداری‌ها مشکلی در اجرای آن نداشته باشند.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد اروند بابیان اینکه احتمال دارد کل جزیره آبادان و شهرهای اروندکنار و چوئبده به منطقه آزاد اروند ملحق شوند، گفت: در صورت تحقق این موضوع دولت باید اعتبارات و توان لازم  ا نیز در نظر بگیرد چراکه در شرایط فعلی سازمان منطقه آزاد اروند توان برای این کار را ندارد.

در این نشست طرح نواحی صنعتی منطقه آزاد توسط شرکت مشاور مطرح و پس از ارائه موضوعات با اتفاق آرا تصویب شد.

عمده وظایفِ کارگروه تبصره یک ماده هشت سازمان منطقه آزاد اروند تصویب طرح‌های تفصیلی و تغییرات طرح جامع است.

سومین جلسه کارگروه تبصره یک ماده هشت در سازمان منطقه آزاد اروند با حضور اسماعیل زمانی مدیرعامل سازمان  و رئیس کارگروه،  مجید رحیمی قشقایی مدیر اطلاعات جغرافیایی و طرح‌های کلان توسعه زیرساخت سازمان منطقه آزاد اروند و نمایندگان وزارتخانه‌های کشور، جهاد کشاورزی و سازمان میراث فرهنگی در منطقه آزاد اروند برگزار شد.

انتهای پیام/ د

مشخص شدن وضعیت آبادان و خرمشهر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.