قائم مقام معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

اعطای وام بلاعوض ۱۵ میلیونی به استادیاران زیر ۴۰ سال علوم پزشکی/ تعداد دانشمندان یک درصد برتر تا پایان سال به ۵۵ نفر می‌رسد

آخوندزاده گفت: به ۴۰۰ نفر از استادیاران جوان علوم پزشکی که زیر ۴۰ سال هستند، کمک هزینه تحصیلی  ۱۵ میلیون تومانی می‌دهیم.

شاهین آخوندزاده قائم مقام معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به اولویت بودجه پژوهشی در معاونت تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: ما برای پژوهشگران علوم پزشکی کشور هر بودجه پژوهشی که می‌گیریم  اولویت ما  نیروی انسانی است.

قائم مقام معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ادامه داد: در معاونت تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت نیروی انسانی پژوهشگر در اولويت  قرار دارد و ما همه برنامه ریزی‌ها را برای حمایت از نیروی انسانی انجام می‌دهیم و حمایت از پژوهشگران جوانان حوزه علوم پزشکی مورد توجه است.

وام بلاعوض ۱۵ میلیونی به استادیاران زیر ۴۰ سال علوم پزشکی/ تعداد دانشمندان یک درصد برتر تا پایان سال به ۵۵ نفر می‌رسد

گرنت ۱۵ میلیون تومانی به ۴۰۰  استادیار جوان

آخوندزاده به اعطای کمک هزینه تحصیلی  پژوهشی( وام پژوهشی بلاعوض )‌ به محققان و پژوهشگران علوم پزشکی کشور اشاره کرد و گفت: ما امسال بعد از یک سال وقفه کمک هزینه تحصیلی  پژوهشی استادیاران جوان را راه اندازی کردیم و ۱۵ میلیون تومان کمک هزینه تحصیلی  پژوهشی به استادیاران جوان علوم پزشکی مشمول دریافت داده می‌شود.

قائم مقام معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با اشاره به شروط دریافت کمک هزینه تحصیلی  پژوهشی استادیاران جوان اظهار کرد: آن دسته از استادیاران جوانی که ۵ سال از خدمت آن‌ها در دانشگاه‌های علوم پزشکی گذشته باشد و زیر ۴۰ سال سن داشته و یک کار پژوهشی اولیه در حوزه سلامت انجام داده باشند می‌توانند کمک هزینه تحصیلی  پژوهشی استادیاران جوان به مبلغ ۱۵ میلیون تومان را دریافت کنند.

وام بلاعوض ۱۵ میلیونی به استادیاران زیر ۴۰ سال علوم پزشکی/ تعداد دانشمندان یک درصد برتر تا پایان سال به ۵۵ نفر می‌رسد

آخوندزاده بیان کرد: با توجه به بررسی‌هایی که انجام دادیم، ۴۰۰ نفر مشمول دریافت کمک هزینه تحصیلی  پژوهشی استادیاران جوان به مبلغ ۱۵ میلیون تومان خواهند بود و موسسه ملی نیماد در معاونت تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی این کمک هزینه تحصیلی  را به این استادیاران کشور اعطا می‌کند تا بتوانیم هر چه بیشتر در راستای رشد پژوهش گام برداریم.

قائم مقام معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اظهار کرد: اعطای این کمک هزینه تحصیلی  ۱۵ میلیونی پژوهشی موجب ایجاد انگیزه در استادیاران جوان خواهد شد و می‌توانیم در حوزه پژوهش گام‌های خوبی برداریم.

آخوندزاده بیان کرد:امیدواریم با حمایت از نیروی انسانی و مشکلاتی را که در به دلیل کمبود بودجه و امکانات آزمایشگاهی داریم، تا حدی برای پژوهشگران جبران کنیم.

آمار دانشمندان یک درصد برتر علوم پزشکی کشور

قائم مقام معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اظهار کرد: اکنون در کشور ۹۰۰  محقق علوم پزشکی با H-Index بالای ۱۵ داریم و در سال ۹۲ دانشمندان یک درصد برتر جهان در حوزه علوم پزشکی  ۸ نفر بود و در پایان سال گذشته تعداد  دانشمند یک درصد برتر جهان در علوم پزشکی به  ۴۶ رسید و تا پایان سال تعداد این دانشمندان به ۵۵ نفر در حوزه علوم پزشکی می‌رسد.

وی یادآوری کرد: اسفند ۹۷ همایش فرهیختگان علوم پزشکی با بیش از هزار پژوهشکر علوم پزشکی برگزار خواهد شد و از پژوهشگران برتر این حوزه تقدیر به عمل می‌آید.

وام بلاعوض ۱۵ میلیونی به استادیاران زیر ۴۰ سال علوم پزشکی/ تعداد دانشمندان یک درصد برتر تا پایان سال به ۵۵ نفر می‌رسد

قائم مقام معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با بیان اینکه کمک هزینه‌های پژوهشی را موسسه نیماد در معاونت تحقیقات و فناوری به محققان علوم پزشکی اعظا می‌کند، گفت: هدف از تأسیس این مؤسسه نیماد ایجاد یک نهاد عالی رتبه علمی جهت رهبری، مدیریت، حمایت و توسعه تحقیقات علوم پزشکی در زمینه آموزش، توسعه، نوآوری و فنا وری در علوم پزشکی بوده است.

وی افزود: ما در موسسه ملی نیماد به پیشرفت کمی و کیفی تحقیقات و آموزش نیروی انسانی محقق توجه داریم تا به کمک این پژوهشگران بتوانیم مشكلات اساسی بخش سلامت را حل کنیم و فرهنگ تحقیق و در نتیجه توسعه پايدار علمی و اقتصادی كشور را رشد دهیم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار