وزیر دارایی آلمان در انتقاد از برکسیت:

اتحادیه اروپا باید سیاسی‌تر از گذشته شود

وزیر دارایی آلمان خروج انگلیس از اتحادیه اروپا (برکسیت) را یک علامت هشدار دانست.

اتحادیه اروپا باید سیاسی‌تر از گذشته شودبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری شین هوا، اولاف شولتز، وزیر دارایی آلمان که معاون صدراعظم کشورش نیز محسوب می‌شود، با اعلام این که خروج انگلیس از اتحادیه اروپا (برکسیت) یک علامت هشدار است، تاکید کرد اتحادیه اروپا باید سیاسی‌تر از گذشته شود.

وزیر دارایی آلمان در سخنرانی خود در مراسم افتتاحیه مجمع آینده اروپا که روز سه‌شنبه در وزارت امور خارجه این کشور برگزار شده بود، تصریح کرد: "بدون تردید برکسیت یک اتفاق نیست بلکه یک علامت هشدار است. به عقیده من اتحادیه اروپا باید از این پس و حتی همین حالا که با مسئله خروج انگلیس مواجه شده است، سیاسی‌تر از گذشته شود."

شولتز ضمن هشدار درباره عواقب گسترده و سنگین برکسیت سخت (خروج بدون توافق انگلیس از اتحادیه اروپا) ادامه داد اتحادیه اروپا باید برای برکسیت و پیامدهای آن خودش را آماده کند.

وزیر دارایی آلمان افزود در بسیاری از کشورهای عضو اتحادیه اروپا جریان‌ها و احزاب سیاسی عوامگرا و مخالف اتحادیه اروپا محبوبیت پیدا کرده‌اند. بسیاری از شهروندان اروپایی تردید دارند که اروپا بتواند برای چالش‌های بزرگ آینده پاسخ مناسبی پیدا کند به همین علت اتحادیه اروپا باید سیاسی‌تر از گذشته شود.

جناح راست افراطی آلمان اعلام کرده با خروج این کشور از اتحادیه اروپا به عنوان آخرین راه حل موافق است. حزب راست افراطی آلترناتیو برای آلمان یکشنبه پیش با تصویب قطعنامه‌ای اعلام کرد اگر اتحادیه اروپا به طور بنیادین و عمیق اصلاح نشود درباره خروج آلمان از اتحادیه اروپا به عنوان آخرین راه حل، تبلیغ خواهد کرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار