کولاک و طوفان در راه گلستان / هشدار هواشناسی درباره احتمال خسارت به تاسیسات زیربنایی

معاون توسعه و پیش بینی هواشناسی گلستان گفت: رگبار باران و رعد و برق، کولاک برف در مناطق کوهستانی، مه غلیظ و کاهش ۱۰ تا ۱۴ درجه‌ای دما برای آخر هفته در استان پیش بینی می‌شود.

کولاک و طوفان در راه گلستان / هشدار هواشناسی درباره احتمال خسارت به تاسیسات زیربناییبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از گرگان،  رحمان نیا معاون توسعه و پیش بینی هواشناسی گلستان در نشست پیش آگاهی و کمیته بحران هواشناسی گلستان گفت: بر اساس نقشه‌های پیش یابی سامانه سرد و بارشی از روز پنجشنبه ۲۷ دی به استان نفوذ کرده و باعث افزایش ابر، رگبار باران و رعد وبرق، ریزش برف، گاهی وزش باد بسیار شدید (بیش از ۷۰ کیلومتر بر ساعت)، طوفانی شدن دریا، در نواحی کوهستانی کولاک و احتمال تگرگ، مه غلیظ خواهد شد.

وی ادامه داد: این موضوع باعث کاهش قابل ملاحظه دما بین ۱۰ تا ۱۴ درجه سلسیوس می‌شود و این شرایط ناپایدار تا شنبه ۲۹ تداوم خواهد داشت.

رحمان نیا گفت:انتظار می‌رود به سبب تداوم ریزش‌های جوی، منجر به آبگرفتگی برخی معابر و وقوع سیلاب در نواحی مستعد شود و وزش باد شدید نیز موجب خسارات به ابنیه و تاسیسات زیربنایی خواهد شد.

رحمان نیا گفت: با توجه به برودت هوا، ریزش برف سنگین در نواحی کوهستانی و مناطق سردسیر، یخبندان وقوع پدیده مه غلیظ و کاهش قابل ملاحظه دید باعث اختلال در تردد جاده‌های کوهستانی و جاده‌های مواصلاتی شرق استان خواهد شد.

داداشی مدیر کل هواشناسی استان گلستان نیز گفت: لازم است همچنان همکاران ستادی و شهرستانی از آمادگی لازم برای اطلاع رسانی به هنگام برخوردار بوده و مقرر شد مراتب با صدور اخطاریه جوی شماره ۱۸ به مدیریت بحران استان ٬ هلال احمر و سایر دستگاه‌های خدمت رسان و عموم مردم اطلاع رسانی شود.

انتهای پیام/م
 

کولاک و طوفان در راه گلستان است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.