رئیس سازمان اورژانس کشور در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان خبر داد؛

راه‌اندازی چهل و یکمین پایگاه هوایی اورژانس در همدان/ ۲۵۰ میلیارد تومان بودجه اورژانس هوایی در سال ۹۸

کولیوند گفت: بودجه اورژانس هوایی کشور در سال آینده مبلغی در حدود ۲۵۰ میلیارد تومان است.

راه‌اندازی چهل و یکمین پایگاه هوایی اورژانس کشور در همدان/ ۲۵۰ میلیارد تومان بودجه اورژانس هوایی کشوردر سال ۹۸پیرحسین کولیوند رئیس سازمان اورژانس کشور در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، در حاشیه راه‌اندازی پایگاه اورژانس هوایی همدان، اظهار کرد: امروز چهل و یکمین پایگاه اورژانس هوایی در همدان راه‌‎اندازی می‌شود، تا به امروز تعداد ۲۴ هزار مصدوم به وسیله اورژانس هوایی به مراکز درمانی منتقل  و ۶۵ درصد از این تعداد مستقیما به اتاق عمل جراحی اعزام شده‌اند.

کاهش ۵۵ درصدی مرگ و میر مادران  باردار با راه‌اندازی اورژانس هوایی

وی ادامه داد: با راه‌اندازی اورژانس هوایی مرگ و میر‌ مادران باردار به میزان ۵۵ درصد کاهش پیدا کرده و اورژانس هوایی باعث نجات جان بسیاری از بیماران شده است و از عوارض بعد از مصدومیت‌ها جلوگیری کرده است.

کولیوند تأکید کرد: از تعداد ۴۱ بالگرد اورژانس ۱۰ فروند تحت مالکیت وزارت بهداشت قرار دارد و مابقی ماموریت‌ها با همکاری سپاه، هوانیروز ارتش و بخش خصوصی انجام می‌شود.

تکمیل فاز اول تأمین و راه‌اندازی پایگاه‌های اورژانس هوایی

رئیس سازمان اورژانس کشور بیان کرد: فاز اول تأمین و راه‌اندازی پایگاه‌های اورژانس هوایی تکمیل شده است و در فاز دوم قرار است تعداد پایگاه‌های اورژانس هوایی کشور به ۵۴ پایگاه برسد که در این خصوص  برنامه ریزی خوبی انجام شده است.

وی با اشاره به اینکه برای استان‌های برف گیر و مناطقی که مشمول نزولات آسمانی هستند آمبولانس‌های دو دیفرانسیل در نظر گرفته‌ایم، افزود: ۴۰۰ دستگاه آمبولانس دو دیفرانسیل برای مناطق برف گیر و صعب العبور در سراسر کشور توزیع شده است که خوشبختانه تعداد قابل توجهی به استان همدان اختصاص پیدا کرده است.

کولیوند گفت: بودجه اورژانس هوایی کشور برای سال آینده مبلغی در حدود ۲۵۰ میلیارد تومان است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار