در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛

عاشقستان؛ نمایشی در خصوص یکی از خادمان حرم رضوی

علی برجی کارگردان نمایش «عاشقستان» از روند اجرا و موضوع این اثر نمایشی گفت.

عاشقستان؛ نمایشی در خصوص یکی از خادمان حرم امام رضاعلی برجی کارگردان نمایش «عاشقستان» در گفتگو با خبرنگار حوزه تئاتر  گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، در خصوص نمایشنامه این اثر نمایشی گفت: این نمایشنامه نوشته دوست خوبم کیوان صباغ است که من سابقه کار کردن نمایش دیگری از او را هم داشتم. انتخاب این نمایش، به این دلیل بود که ما کار را به صورت تولید کارگاهی اجرا کردیم. از این رو به دنبال اثری بودیم که در عین تاثیر گذاری بتواند شرایطی را فراهم کند تا هنرجویان بیشتری درگیر نقش‌ها شوند و هر کدام از شخصیت‌ها جای کار و بازی داشته باشند.

کارگردان «عاشقستان» در خصوص قصه اصلی این نمایشنامه اظهار داشت: این نمایش درخصوص اتفاقاتی است که برای چند شخصیت نمایش در صحن حرم امام رضا (ع) رخ می‌دهد. یک خادم حرم امام رضا انتخاب شده تا به عنوان خادم به کربلا برود و مدتی را آنجا و در صحن امام حسین (ع) خدمت کند که این شخصیت نمی‌خواهد به آنجا برود و میخواهد در صحن امام رضا بماند. او به دلیل خاطراتی که از آن فضا دارد، نمی‌خواهد آنجا را ترک کند و همین بستری می‌شود برای اتفاقاتی که در طول نمایش رخ می‌دهد.

وی در خصوص نحوه انتخاب بازیگران بیان کرد: این کار یک کار کارگاهی و در واقع یک کار آموزشی و کلاسی است و طبیعتا در انتخاب محدودیت‌های زیادی داریم؛ چون مجبوریم نهایتا از بین ۱۵ نفر از هنرجویانی که در آموزشگاه آموزش می‌بینند، تعدادی را انتخاب و کار را آماده کنیم.

برجی در خصوص مدت زمان تمرین برای این اثر نمایشی گفت: حدودا ۳ ماه این نمایش را تمرین کردیم. البته تعداد جلسات تمرین کم و محدود بود.

وی با بیان اینکه واقعا درست است که می‌گویند معلمی شغل انبیاست، در خصوص مشکلات کار با بازیگرانی که تجربه اولشان است، گفت: کار کردن با طیف هنرجو و دوستانی که تجربه اولشان است، طبیعتا خیلی سخت است. اینکه بتوان بچه‌ها را آب دیده کرد تا روی صحنه باشند و هنرنمایی کنند، کار مشکلی است.

این کارگردان در خصوص استقبال مخاطبان تصریح کرد: تا به اینجا استقبال خیلی خوب بوده و روز به روز بهتر می‌شود. امیدوارم در روز‌های آینده استقبال بهتری از این نمایش به عمل آید.

برجی با بیان اینکه اگر استقبال زیاد باشد اجرای نمایش تمدید خواهد شد، در خصوص برنامه آینده خود تشریح کرد: در حال حاضر مشغول تمرین برای بازی در نمایشی به نام «آه برای کار ما» به کارگردانی مهدی اسماعیلی و نویسندگی سید علی موسویان هستم که از ۱۰ بهمن در سالن اصلی فرهنگسرای ارسباران روی صحنه خواهد رفت.

گفتنی است نمایش «عاشقستان» با بازی محمود رضا فراهانی، سلیمان مختاری، رضا کلانتری، حبیب نظری، امید ربیعی، عماد بیات، حسین دهنوی، امیر حسین علی اکبر، نفس محافظت، مبینا فیضی، یاسمن شمیرانی، ابوالفضل صحت، ملیکا خاکباز و سهیل قاسم خانی تا ۵ بهمن در تماشاخانه تتماج به روی صحنه خواهد رفت.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.