مقام سابق آمریکایی: خروج واشنگتن از ناتو دیوانگی محض و بزرگترین فاجعه راهبردی است

سفیر پیشین آمریکا در ناتو در واکنش به خروج احتمالی واشنگتن از این سازمان، تصمیم رئیس‌جمهور کشورش را دیوانگی محض دانست.

خروج آمریکا از ناتو دیوانگی محض و بزرگترین فاجعه راهبردی استبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، سفیر پیشین آمریکا در سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) خروج آمریکا از این سازمان را دیوانگی محض دانست.

«نیکلاس برنز» در واکنش به تصمیم دولت کنونی آمریکا برای خروج از سازمان نظامی ناتو در صفحه توییتر شخصی خود نوشت: «به عنوان کسی که پیش از این مسئولیت نمایندگی آمریکا در ناتو را به عهده داشته‌ام بر این باورم که وسوسه دونالد ترامپ برای خروج از مهمترین پیمان ما با متحدان دیوانگی محض است».

وی در ادامه با بیان اینکه خروج از ناتو بزرگترین فاجعه راهبردی در تاریخ آمریکا خواهد بود از نمایندگان دو حزب دموکرات و جمهوریخواه کنگره خواست تا مانع اجرای این تصمیم رئیس‌جمهور آمریکا شوند.

رسانه‌های آمریکا از جمله نیویورک تایمز اخیراً گزارش دادند که دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور این کشور، مدام بر این ایده پافشاری می‌کند که آمریکا باید از سازمان ناتو خارج شود. بنا به گزارش نشریه آمریکایی هیل، «جکی اسپیر»، عضو دموکرات مجلس نمایندگان آمریکا هشدار داد اقدام احتمالی دونالد ترامپ در خروج از ناتو مقدمات استیضاح او را فراهم خواهد کرد.

دونالد ترامپ از دوران تبلیغات انتخابات ریاست‌جمهوری در سال ۲۰۱۶ تاکنون بر ناکارآمدی سازمان ناتو تأکید می‌کند و می‌گوید دیگر اعضای ناتو مشارکت چندانی در تامین بودجه نظامی این سازمان ندارند. او در آخرین نشست این سازمان در تابستان گذشته در بروکسل رهبران کشورهای عضو ناتو را تهدید کرده بود که اگر کشورهای عضو این سازمان سهم بودجه خود را افزایش ندهند، واشنگتن ممکن است به زودی در خصوص باقی ماندن در این اتحاد نظامی تجدیدنظر کند.

خروج از پیمان‌های بین‌المللی برای رئیس جمهور آمریکا تبدیل به یک رویه معمول شده است. چنانچه او پیش از این از توافق هسته‌ای با ایران، توافق محیط زیستی پاریس، پیمان یونسکو و پیمان تجارت آسیا و اقیانوس آرام نیز خارج شده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار