کره جنوبی دیگر از واژه «دشمن» در ارتباط با کره شمالی استفاده نمی‌کند

کره جنوبی برای اولین بار از سال ۲۰۱۰، از استفاده از واژه «دشمن» برای کره شمالی در سند دفاعی خود خودداری کرد.

کره جنوبی استفاده از واژه‌ی «دشمن» برای کره شمالی را متوقف کردبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از بلومبرگ، کره جنوبی برای اولین بار از سال ۲۰۱۰ واژه «دشمن» برای اشاره به کره شمالی را از گزارش دفاعی خود حذف کرد که این موضوع موید گرم شدن روابط میان سئول و پیونگ یانگ است.

در گزارشی که روز گذشته از سوی وزارت دفاع کره جنوبی منتشر شد همانند همیشه از اقدامات نظامی کره شمالی به عنوان تهدید اصلی برای امنیت کره جنوبی یاد نشد. 

سند دفاعی اولین بار در زمان دولت مون جائه این، رئیس جمهور کره جنوبی منتشر شد. کره شمالی و کره جنوبی نزدیک به یک میلیون نیروی نظامی را در نزدیکی مرز‌های خود دارند و از زمان جنگ دو کره در فاصله سال‌های ۱۹۵۳-۱۹۵۰ به توافق صلح مشترکی دست نیافته اند.

مون جائه این و کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی طی سال گذشته میلادی سه بار دیدار کردند. اولین نشست رسمی کیم جونگ اون و مون جائه این در ماه آوریل در دهکده مرزی پانمونجوم برگزار شد. بر اساس بیانیه مشترک امضاء شده از سوی سران دو کشور، سئول و پیونگ یانگ بر سر اتخاذ اقدامات عملی برای ارتباط دادن خطوط ریلی در شبه جزیره کره به توافق رسیدند.

گزارش وزارت دفاع کره جنوبی سندی است که معمولا هر دو سال یکبار تدوین می‌شود و به بررسی اوضاع و شرایط دفاع در شبه جزیره کره می‌پردازد. در گزارش‌های دفاعی دولت‌های قبلی، سئول کره شمالی را به صورت مستقیم دشمن خود می‌دانست.

انتهای پیام/

برچسب ها: کره شمالی ، آسیا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Germany
ناشناس
۰۹:۱۶ ۲۷ دی ۱۳۹۷
کره جنوبی برای آمریکا فقط یک پیش مرگ و جاده صاف کن بود تا هم باعث تضعیف کره شمالی شود البته با پول و نیروی انسانی کره جنوبی هم وابسته شدن کره جنوبی به خودش برای تسلط بر آن منطقه برای نزدیکی به مرزهای چین وکنترل قدرت روز افزون چین .
آخرین اخبار