در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛

تبدیل فضاهای متروکه شهری به محیط کسب و کار شرکت‌های دانش بنیان

قادری فر گفت:‌ برای توسعه شرکت‌های دانش بنیان از زمین‌های متروکه اطراف دانشگاه شریف استفاده شد.

تبدیل فضاهای متروکه شهری به محیط کسب و کار شرکت‌های دانش بنیاناسماعیل قادری فر رئیس مرکز توسعه فناوری‌‌های راهبردی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در گفت‌وگو با خبرنگار  حوزه فن‌آوری‌ گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره تفاهم‌نامه‌ای که میان معاونت علمی و فناوری و شهرداری تهران به امضا رسیده است، اظهار کرد: برای آنکه بتوانیم از پهنه شهری و زیر ساخت‌های این محیط استفاده کنیم تفاهم‌نامه‌ای با شهرداری تهران دانشگاه و پارک علم و فناوری شریف به امضا رسیده است.

رئیس مرکز فناوری‌‌های راهبردی معاونت علمی ادامه داد: به کمک این تفاهم‌نامه می ‌توانیم از فضاهای متروکه شهری در راستای تبدیل آنها به مناطق نوآوری و با هدف توسعه شرکت‌های دانش بنیان اطراف دانشگاه استفاده کنیم.

وی با اشاره به محیط مرکز نوآوری شریف بیان کرد: این مرکز در محیطی ۴۵۰ هکتاری و در اطراف دانشگاه شریف ایجاد شده است و می‌تواند با نمو‌نه‌های خارجی خود همچون سیلیکون‌ولی رقابت کند.

قادری فر درباره رویکرد اصلی این تفاهم‌نامه گفت: هدف ما این است که در این تفاهم‌نامه رویکردمان را به سمت بخش خصوصی سوق دهیم یعنی سرمایه‌گذاران فعال در بخش خصوصی وارد عمل شوند و شرکت‌های دانش بنیان حاضر در مرکز نوآوری شریف را حمایت کنند.

 فعالیت  ۴۵۰ شرکت دانش بنیان در اطراف دانشگاه شریف

رئیس مرکز فناوری‌های راهبردی معاونت علمی با بیان اینکه می‌خواهیم تا تابستان سال ۹۹ این مرکز را به شتابدهی مخصوص برسانیم اظهار کرد: هدف ما این است که ناحیه نوآوری شریف را به صورت عملیاتی وارد کار کنیم تا بتواند به خوبی در حوزه‌های مخصوص خود وارد عمل شود.

وی درباره تعداد شرکت‌هایی که در اطراف دانشگاه شریف ایجاد شده‌اند گفت: اکنون حدود ۴۵۰ شرکت دانش بنیان در اطراف دانشگاه شریف فعال هستند و به دنبال این هستیم تا با ایجاد زیست بودم مناسب تعداد این شرکت‌ها را به بیش از هزار عدد برسانیم.

قادری فر ادامه داد: به وسیله این برنامه می‌توانیم شاهد آن باشیم که مراکز نوآوری برای حمایت از شرکت‌های دانش بنیان و استارت‌آپها در اطراف دانشگاه‌های مادر کشور به وجود آید.

رئیس مرکز فناوری‌‌های راهبردی معاونت علمی با اشاره به مراکز دیگری که در اطراف دانشگاه شریف  برای حمایت از شرکت‌های دانش بنیان به وجود آمده‌اند، گفت: در شرایط فعلی مرکز شتابدهی به شرکت‌های دانش بنیان یا همان« باکس» در کنار دانشگاه وجود دارند که بر اساس تفاهم نامه تمام این مراکز در مرکز نوآوری شریف تجمیع خواهند شد.

وی با بیان اینکه مراکز مختلفی برای کمک به شرکت‌های دانش بنیان به وجود آمده‌اند، اظهار کرد: ساختمان‌هایی که در اطراف دانشگاه شریف وجود دارند می‌توانستند تبدیل به مراکز تجاری شوند، اما اکنون ساختمانی ۲۴ هزار متری در ضلع شمال غربی دانشگاه شریف برای حمایت از شرکت‌های دانش بنیان ایجاد  شده است.

قادری فر یادآوری کرد: به دنبال این هستیم تا با تفاهم‌نامه‌هایی از این دست مراکز تجاری و شرکت‌های دانش بنیان را حمایت کنیم و در راستای توسعه زیست بوم دانش بنیان قدم برداریم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار