ضرورت کشت گلخانه‌ای در حاشیه دریاچه اورمیه

خشکسالی حاشیه دریاچه ارومیه، ضرورت جایگزینی کشت گلخانه‌ای با کشت سنتی را دو چندان کرده است.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز،پزشکیان نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی در جمع مردم دهستان شیرامین آذرشهر گفت: با خشک شدن مناطق حاشیه دریاچه اومیه، ضرورت دارد کشت گلخانه‌ای در این مناطق توسعه یافته و جایگزین کشت سنتی شود.

وی افزود: دستگاه‌های اجرایی و بانک‌های عامل باید در خصوص نهادینه شدن کشت گلخانه ای، آموزش‌ها و تسهیلات لازم را ارائه کنند تا این طرح به صورت پایلوت در دهستان شیرامین اجرا شود، چرا که احداث واحد‌های گلخانه‌ای هم در اشتغالزایی و اقتصاد مقاومتی و هم در مدیریت و مصرف بهینه آب موثر است.

وی همچنین در نشستی با اعضای شورای اسلامی و شهردار آذرشهر به مشکل چندین ساله فاضلاب این شهر اشاره کرد و گفت: طرح تصفیه خانه فاضلاب آذرشهر با مشکل تأمین اعتبار مواجه بوده و برای تکمیل آن بیش از ۶۰ میلیارد ریال اعتبار نیاز است، با این حال تلاش‌ها برای جذب این میزان اعتبار و حل مشکل فاضلاب آذرشهر همچنان ادامه دارد.

پزشکیان بعد از این نشست، از طرح تصفیه خانه فاضلاب آذرشهر هم بازدید کرد.

طرح تصفیه خانه فاضلاب آذرشهر از مطالبات جدی مردم بوده و تأخیر در اجرای آن موجب نارضایتی مردم شده است.
این طرح از سال ۹۴ آغاز شده، اما تنها ۳۳ درصد پیشرفت دارد.

نبود شبکه فاضلاب در آذرشهر، موجب شده فاضلاب و پساب خانگی واحد‌های شهری به مزارع و باغ‌های حاشیه شهر هدایت شود، موضوعی که بی توجهی به آن، از نظر زیست محیطی و بهداشتی پیامد‌های زیادی به دنبال دارد، پیامد‌هایی که دیر یا زود، دامن مردم منطقه و حتی دیگر مناطق را خواهد گرفت.

 

انتهای پیام/ش

تاکید برضرورت کشت گلخانه‌ای در حاشیه دریاچه اورمیه

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.